«Дніпровська кінокомісія»: кіну бути чи ні?

26 листопада 2021 о 13:22 - 113843

EditorEditor


«Дніпровська кінокомісія»: кіну бути чи ні?

Регіональні кінокомісії – давно існуючий інститут, складова національних кіноіндустрій. Вони поширені по всьому світу, надто – в Європі.

У титрах багатьох європейських кінокартин можна побачити, що фільм знято за сприяння котроїсь з регіональних кінокомісій.

Головна їхня місія – всебічне, зокрема організаційно-технічне та фінансове, сприяння зйомкам на конкретних територіях з метою кінематографічної популяризації регіону.

В Україні такі структури теж є і з кожним роком їх більшає.

На сайті «Держкіно» їхній перелік складається з 20-ти, хоча чомусь (оце – загадка) там немає найдавнішої і найвідомішої, чи не найактивнішої і найдієвішої – Львівської, яка утворилася першою в країні ще 2015 року.

Днями була створена і Дніпровська кінокомісія, яку очолила радниця голови Дніпропетровської ОДА та кінопродюсерка Наталія Хазан.

Зрадівши такій новині, як сценарист без фільмографії, володар спецвідзнаки Національної спілки кінематографістів України фестивалю сценарної майстерності «Кіноскрипт-V» (2019), дипломант-фіналіст конкурсу короткометражних робіт «Своє кіно»-3 (2019) та дипломант міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова»-2020 і 2021 в номінації «Кіносценарії», я звернувся у соцмережі до Наталії Хазан – аби привернути увагу комісії і до моїх сценарних здобутків. З метою їхньої екранізації задля кінематографічної популяризації Дніпра та області.

Супроводив звернення сценаріями та отриманими за них дипломами. Одначе, Наталія Хазан відразу мене осадила:

«Доброго дня. Чи розумієте ви суть роботи кінокомісіі?»

Відповідаю, наводячи її ж цитату: «Головною метою роботи кінокомісії є надання консультаційної, організаційної та іншої допомоги українським та іноземним суб’єктам кінематографії, популяризація України та Дніпропетровської області як привабливих локацій для кінозйомок, залучення українських та іноземних інвесторів для фінансування виробництва, прокату, показу фільмів та ефективного використання потенціалу української сервісної індустрії в галузі кінематографії».

І додаю:

«Невже її суть – у відкиданні пропозицій сприяти екранізації сценаріїв, дипломованих на найпрестижнішому сценарному конкурсі України з міжнародним статусом? Чи кінокомісія має сприяти екранізаціям лише по блату, по знайомству?»

Така постановка питання явно обурила Хазан:

«Ви до мене маєте претензію? В чому саме?»

«Це мої думки вголос. Міркування. Я ж запитую, не стверджую» – зауважую їй.

«Для того, щоб екранізувати будь що, вам треба знайти продюсера, режисера та кошти на екранізацію», – пояснює Хазан.

«А комісія цьому не сприяє? Пошуку продюсера, режисера, коштів на екранізацію? Точно? А про що тоді ці слова: “залучення українських та іноземних інвесторів для фінансування виробництва», – уточнюю я.

«Кінокомісія надає інформаційні консультації, де краще зняти, які є локації в області, де можна взяти акторів або техніку і т.д. І рекламує регіон для зйомок в регіоні», – відповідає Хазан.

«Тоді слова про “залучення українських та іноземних інвесторів для фінансування виробництва” – це просто так?»

«Ми тільки створились і будемо робити кінопаспорт області та пробувати залучати».

«Потренуйтеся на моїх сценаріях. Дипломи “Коронації” так просто не даються, на вулицях не валяються».

«Ви хочете начати діалог зі мною з претензії? Можливо конструктивніше було спитати, щоб прийти на зустріч».

«Я ставлю питання і розмірковую вголос. Це вже претензія? І навіщо зустріч, якщо можна спілкуватися і сучасними засобами комунікацій?»

«Так, ви почали з претензії, тож я бажаю вам удачі в пошуку свого продюсера, яким явно я вже не буду. Хай вам щастить!».

Що ж, тепер знатиму, що Дніпровська кінокомісія – точно не для дипломованих сценаріїв на “Кіноскрипті”, “Своєму кіні” і “Коронації слова”. Взагалі, місцевих сценаристів з такими звитягами в активі не так вже й багато. Насправді – раз, два і все. Але для нашої кінокомісії, як виявилося, – це ніщо. Подумаєш…

Екранізацією запропонованих сценаріїв – хоча б консультаціями і сприянням у пошуку продюсера, режисера, акторів, локацій, коштів для виробництва, що не так вже й протирічить заявленій кінокомісією діяльності – теж можна було популяризувати регіон. Принаймні спробувати.

Одначе в мене з Дніпровською кінокомісією спільної мови щодо цього не вийшло. А шкода…

Олексій Мазур

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: