Сімейна мікроброварня Пиварія: як виробник «натурального пива з душею» переживає карантин

30 листопада 2020 о 09:45 - 6159
Сімейна мікроброварня Пиварія: як виробник «натурального пива з душею» переживає карантин

Для того, аби скуштувати справжнє пиво, мешканцям Дніпропетровщини не потрібно їхати в Німеччину, Чехію чи інші країни, бо його не один рік варять тут. Одна така сімейна мікроброварня розташована в Дніпропетровській області.

Чотири роки тому сім’я Ковтуновських відкрила мікропивоварню в селі Єлизаветівка, що під містом Кам’янське. Все починалося з домашніх експериментів голови сімейства – Олександра Петровича. Спочатку він варив пиво у звичайних каструлях на кухні. Згодом йому цього стало замало і він зробив перше обладнання для виробництва пива – на сто літрів. Коли на ньому налагодив процес виробництва пива високої якості різних сортів, створив додаткове обладнання – на 600 літрів.

Все обладнання унікальне – створене на базі власних креслень власними силами. Отримали на нього технічні умови. Олександр Ковтуновський згадує, що це, нарівні з дозволом на виробництво алкоголю, було одним з найпроблемніших питань, бо він був у місті Кам’янське першопроходьцем і спитати допомоги було ні в кого.

Пиво назвали KOVT – перші чотири літери прізвища.

Поряд з пивоварнею з’явилося затишне кафе «Пиварія». А пізніше відкрили і магазини з пивом на виніс. На сьогоднішній день пиво KOVT продають у двох магазинах: один в Дніпрі на просп. Пушкіна, 22, а інший – в Кам’янському, на просп. Свободи, 69.

«На четвертый год пивоварения мы можем сварить немереное количество сортов. Как хозяйка варит борщ, так мы можем сварить этих сортов пива. Мы варили и облепиховое, и мятное, и абсентовое. Пива можно наварить огромное количество, но нужно его еще и продать», – каже Олександр Ковтуновський.

Він звертає увагу, по-перше, на велику конкуренцію у їхній ніші. По-друге, – на проблему ціноутворення: чим більші обсяги виробництва, тим більше можливостей встановлювати нижчу та привабливішу ціну на продукцію. Відповідно, якщо їхня сімейна мікроброварня виробляє порівняно не багато пива, то й з ціною їм не розгулятися.

«У нас рентабельность не очень серьезная, но зато у нас натуральное пиво, качественное пиво и душа к пиву», – підкреслює засновник.

Це підтверджується й спеціальними відзнаками, які за порівняно невелику історію отримало пиво KOVT.

Ви тільки людей не чіпайте і вони зроблять результат

Олександр Ковтуновський каже, що карантин сильно вдарив по їхньому сімейному бізнесу. Весною постійних клієнтів стало вполовину менше, оборот пива скоротився приблизно на третину.

Під час карантину вони працювали на виніс у кафе та магазинах.

«У нас магазин считается магазином продуктов, мы там и не закрывались. Магазины у нас работали. Единственное, у нас несколько месяцев не работало кафе», – згадує Олександр Ковтуновський.

Проте влітку ситуація дещо покращилася. Пивовар це вважає сезонним явищем.

«А по отношению к прошлому году, конечно, мы видим, что количество проданного пива упало. Но это связано, я думаю, с экономическими моментами. Потому, что люди экономят. Они понимают, что может быть неприятность, они на пиво не тратят, не тратят на рестораны. Берегут свои деньги на всякий случай», – вважає засновник пива KOVT.

Олександр Ковтуновський

 

Тому і сам грандіозних планів не будує, а вирішив зробити паузу.

Ковтуновський каже, що не цікавився, чи надавала держава допомогу його галузі під час карантину та звик покладатися тільки на себе.

Але, визнає, що держава вже зробила деякі позитивні кроки для дрібних виробників пива. Так, у січні 2021 року мають розглядати законопроєкт з приводу виробництва міцного алкоголю приватними підприємцями.

«Мне кажется, это здорово. Люди могут сделать гораздо качественнее продукт и получить гораздо лучше результат. Мы можем добиться очень хороших результатов по качеству и по номенклатуре алкогольных напитков. У нас люди могут сделать очень много. Вы только не трогайте людей, а люди сами протопчут дорожку. И сделают результат», – резюмує пивовар.

Антон Філіппов

Здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.

Раніше «Лица» зробили репортаж про дніпровських виробників пива MOVA.

Поділитися: