Нардеп Кирилл Нестеренко: «Люди порозумнішали, і їх вже не проведеш»

25 серпня 2020 о 16:35 - 43588

Олена ГарагуцОлена Гарагуц


Нардеп Кирилл Нестеренко: «Люди порозумнішали, і їх вже не проведеш»

«Слуга народу», народний депутат від Дніпра (округ № 26) Кирилл Нестеренко – це той, про кого кажуть «молоде обличчя». Він пишається електронним документообігом в застосунку для смартфонів – «Дією», яку Україна ввела першою в світі. Його цікавлять лоукостери, турніри, автомобілі. «Відкосити», «класно», «по-пацанські» – проскакує молодіжний сленг. Хоче, щоб Дніпро обігнав Харків.

– Ви організовуєте для дніпрян екскурсії до міста Харків. Навіщо?

– Ідея виникла рік тому. Коли я балотувався до Верховної Ради, мене асоціювали з мешканцем Харкова. А я дійсно прожив більше 20 років у Харкові, навчався там у двох школах, в інституті, моя спортивна кар’єра, в основному, проходила в Харкові (Кирилл – майстер спорту України в категорії «бадмінтон» – авт.). Останніх більше двох років я мешкаю у Дніпрі, і народний депутат я – від Дніпра.

Спорт загартував мій характер, завдяки певним перемогам, я не звик бути на другому місці. А сам я відчуваю, що Дніпро відстає дуже сильно від Харкова. І виникла така ідея: показати людям Харків.

Бо деякі кажуть: «Ти з Харкова, ти нічого не знаєш». Я питаю: «А ви були у Харкові?». Кажуть: «Ні, не були». Я кажу: «Так давайте ви туди поїдете, побачите різницю, порівняєте». Бо в Харкові бюджет – 14,3 млрд, в Дніпрі – 13 млрд, а різниця колосальна. Парки, фонтани, рівний асфальт.

Так, є проблема в ЖКГ (як і скрізь), але хоча б в людей є місце, де можна відпочити, відволіктися та розважитися. А в нас, нажаль, ні. Що мені боляче та неприємно відчувати.

Тому я вирішив у людей розбудити любов до Дніпра, бо ми заслуговуємо кращого.

Бо багато хто думають: «Ось, зробили 300 метрів парку на Набережній Перемоги, і це – вершина мрій». А те, що там зроблено за шалені гроші, дорожче, ніж парк Горького у Харкові, якій разів у двадцять більше, ніж цей дніпровський парк – нікого не хвилює.

Тому – відкриваємо очі і змушуємо думати, порівнювати, розвиватися, розуміти, що те, що зараз робиться в Дніпрі – це не межа бажань.

У попереднього мера Куліченка бюджет був у 12 разів менший, ніж у мера Філатова. І зараз, завдяки тому, що бюджет у 12 разів більший – бачимо зміни. Але Філатов наразі спирається на зміни на Набережній, які побудував Куліченко, на фонтани, які побудував Куліченко.

Останні місяці почалася бурхлива діяльність та роботи, але ми ж розуміємо, що це робиться «під вибори». На жаль. Мої виборці, наприклад, це розуміють. Люди порозумнішали, і їх вже не проведеш.

Так, є певний жаль в мене особисто від того, що рейтинг партії «Слуга народу» падає. Були великі очікування, а реалізація швидко не відбулася. Плюс команда Президента робить деякі непопулярні кроки: ігорний бізнес, ринок землі. Але у перспективі вони допоможуть наповнити бюджет, і вже з цього бюджету будуть певні дії. Наразі ж ніяких змін немає, і це трохи засмучує. Але ми на вірному шляху.

– Ви виступали з трибуни Верховної Ради про ситуацію зі знищенням дерев у Дніпрі. З тих пір щось змінилося?

– Я досить регулярно виступаю. Екологія мені близька, я входжу до Комітету з питань екологічної політики та природокористування Верховної Ради, очолюю підкомітет по відходах.

Знищення дерев – це максимальний вандалізм, який можна зробити. Вони ж нічого тобі не скажуть у відповідь, а ти просто взяв та знищив живу істоту.

Я дуже радий, що жив у Харкові, в інших містах, зараз у Києві часто буваю і маю можливість порівняти. Тому що у деяких людей немає можливості порівняти.

Так ось, асоціативний ряд з Філатовим: розрити (могили), розкопати, постійно якісь відбуваються провалля (гуртожиток на пр. Яворницького, асфальт під автомобілями). За ним кличка «Могильник» закріпилася і вона відповідає. Ви бачили, що з деревами на вулиці Яворницького? Це ж жах! Порожнеча. Як і на Короленка. Замість дерев – шибениці іржаві, що просто смішно, незрозуміло. Робиться не для людей, а «під себе».

Я почав розбиратися з вулицею Короленка (вона теж входить в мій округ). Там планується реконструкція «Гранд Плази» (торгово-розважальний центр – авт.). Копнув глибше – «Гранд Плаза» разом з Готелем «Україна», – як  нещодавно дозволила Верховна Рада, – будуть найбільшим у Дніпропетровській області казино. Ось тепер і зрозуміло, кому краще, щоб по Короленка автомобілі не їздили, а щоб люди гуляли.

Відповідно, на вулиці Яворницького Корбан викупив з Філатовим лікарню, і реконструює її. Якщо дивитися на парк Шевченка, то вона зліва, велика будівля. Плюс там в окрузі кафешки, і, звичайно, вигідніше для бізнесу, щоб там люди гуляли. А в парку робити нічого не треба. Навіщо? Парк грошей їм не буде приносити.

І все на цьому побудовано. Не для людей, не з любов’ю до міста – а до грошей.

Пейзажна алея, – яку я вважаю за серце міста, – у «вбитому» стані, і нікому до неї діла немає. А якщо б вона приносила гроші, то діло було б!

Те ж стосується вирубки блакитних ялин біля Цирку. Це ж вандалізм – блакитні ялини занесені до Червоної книги України. А тепер буде парковка. Все місто наразі у цій блакитній фарби. Ганьбища!

Так, платні парковки є в інших містах, в інших країнах, але ж – ціна. Вона в нас найдорожча в Україні. В Одесі, у Харкові парковка – п’ять гривень за годину (в Дніпрі – п’ятнадцять – авт.). І якщо далі копнути, це теж робиться не для людей, а для себе: кучі підставних фірм, офшори. Із цих п’ятнадцяти гривень лише п’ятдесят копійок надходять до бюджету. А потім з бюджету ще й платиться заробітна плата інспекторам з паркування.

Це дуже сумно, що всюди – грошова вигода, наповнення власної кишені.

Парк Глоби – лише вирубують, а на заміну нічого доброго не роблять.

– Питання від Громадської організації «Save Dnipro», яка у нас в місті бореться за чисте повітря. Вони питають: «Чи підтримуєте Ви ідею, щоб на Дніпропетровщині всі великі джерела викидів (труби) оснастили лічильниками для обліку і контролю викидів?».

– Безумовно, так.

Я з «Save Dnipro» контактую. Ми спільно підготували один з законопроєктів стосовно відходів. Нарешті будуть правила поводження з відходами – проєкт 2207-1-д проголосований за основу, зараз будуть доопрацювання, друге читання. Тому що навіть якщо поїхати на наш полігон «Правобережний» у Дніпрі, хоча він вважається найкращим у області, але там крадуться, закопуються шалені кошти.

Стосовно викидів. Коли ми були на виїзному засіданні комітету у Кривому Розі на «АрселорМіттал», – це якраз показовий приклад, бо цей завод дуже сильно забруднює повітря, – то коли ми звернули і від’їхали з запланованого маршруту, вийшли і потримали долоні під небом, то за хвилину долоні були чорні.

Тому – так, ініціатива з тим, щоб оснастити труби заводів-забруднювачів лічильниками є. Ми готуємо законопроєкт про моніторинг всіх викидів. Тому що вдень норми виконуються, все красиво, а ввечері їдеш по Червоному Каменю, і над Петровкою – червоне небо, бо вони викиди розпочинають з настанням темряви. Це треба контролювати і online відстежувати. Екоінспекція не може з ними боротися, бо за законом перед перевіркою обов’язково треба надавати заводу попередження про перевірку. Щоб виміряти склад викидів – треба підніматися по трубі, тобто старі кустарні методи.

 

Кирилл Нестеренко: «Я пропоную, щоб по мінімальній вартості і вже фінально надали людям можливість пільгово розтаможитися, а потім взагалі закритий цей канал»

 

 

– Які ще цікаві законопроєкти Ви готуєте, або вони вже були прийняті. Я знаю, що Ви є співавтором законопроєкту про суттєве підвищення штрафів за спалення трави.

– Так, і це дуже велика проблема. Коли були пожежі в Чорнобилі, я туди їздив зустрічатися с пожежниками. Пізніше розслідували, що то були підпали трави, які розніс вітер. Остання зима була малосніжною, трава дуже суха і запалюється як вата.

Взагалі мого соавторства десь 27 законопроєктів. Чотири вже прийнято в закони, декілька – прийняті у першому читанні.

Що стосується ідей, які хотілося б реалізувати, то, наприклад – щодо автомобілів на єврономерах. Те, що при Порошенку надали можливість ввозити європейскі авто – добре, що це відбувалося без будь-якого контролю – погано. Було декілька хвиль доступної розтаможки, і наразі ситуація затихла, тому що скажені суми за розтаможку платити ні з чого. Назріває черговий конфлікт, коли люди будуть виходити на вулиці.

Тому я пропоную, щоб по мінімальній вартості і вже фінально надали людям можливість пільгово розтаможитися, а потім взагалі закритий цей канал.

Бо всі пограбування, всі напади …добре, не всі, але більшість – відбуваються за допомогою автомобілів на єврономерах. Ті оформлені на третіх осіб, іноземні фірми, які відслідкувати неможливо. Відбулася аварія? Водій виходить з-за керма, уходить і відповідальності не має ніякої (якщо не визначать водія по камерах). За порушення швидкості – теж повна безкарність.

Тому я б хотів цей закон довести до ума.

Це ж стосується штрафів за нетверезе водіння. Остання страшна подія на Київщині вчергове довела, що всі правила і закони стосовно автомобілів пишуться кров’ю.

Ще маю багато екологічних ініціатив, які хотілося б запровадити. Щоб ми були не самою відсталою країною в цьому питанні. Як ми впровадили застосунок «Дія» – електронний документообіг – перші в світі, і це гордість, – щоб так само впроваджували екологічну політику.

– З якими питаннями у Вашу депутатську приймальню звертаються люди?

– Питань дуже багато. Основне – матеріальна допомога.

Депутатського фонду на матеріальну допомогу народні депутати на мають. Тому наразі є ідея залучити бізнесменів, спільно створити благодійний фонд. Але не давати безпосередньо гроші, а вирішувати питання. Треба ліки? Даємо ліки. Потрібна операція? Оплачуємо операцію. Бо багато аферистів, які цим маніпулюють.

Також велике питання – 9-й будинок на Тополі-1, де я був нещодавно на виїзному прийомі. Після зсуву у 90-х його кинули будувати, не здали в експлуатацію, і вже 23 роки стоїть ця занедбана будівля. Проліт зруйнувався. І скільки я не стукав до міської ради, їм це не цікаво. «Грошей немає».

Тому ми плануємо, спільно з областю, розібрати ту недобудову.

Бачу, що це буде символічно. Коли виграв Зеленський – як обрушилася стара стіна. І цей недобуд, на який 23 роки закривали очі, теж ми зруйнуємо.

Ще важливе питання для виборців – аеропорт.

…Знаєте, мені хотілося б, щоб була єдина вертикаль. Президент з командою – губернатор – мер Дніпра. Тоді людям не розкажеш: «Мені завадив той-то, завадив той-то». Буде чітка спрямованість на розвиток нашого регіону, розвиток нашої країни.

Аеропорт нам дуже потрібен. Він надасть нам, по-перше, можливість проводити турніри, бо зал світового рівня в нас є.

– Який зал?

– «Олімпійські резерви».

– А їх коли здають?

– До 1 вересня. Можливо, дещо запізнимося.

Друге, туристична привабливість. І Дніпро, і область мають багато місць, які варто відвідати. Але щоб туристи прилетіли, треба, щоб був у нас аеропорт. З Запоріжжя до Києва квиток коштує 600 гривень, а з Дніпра – дорожче, бо ні SkyUp, ні Ryanair (лоукости, дешеві авіалінії – авт.) не зайшли сюди.

Також серйозною проблемою я вважаю те, що будівництво метро робиться некомпетентними людьми. У результаті цієї недбалості – в гуртожитку на проспекті Дмитра Яворницького обрушився фундамент, асфальт в багатьох місцях обвалюється в центрі. Я за це дуже переймаюся, бо подивіться на Селянський узвіз.

– Це теж Ваш округ?

– Ні, колеги Медяника.

Подібні питання є і на Тополі, де підмивається фундамент, затоплюються підвали, у деяких домів вже крен утворився. Я кричу про це, але нікому не цікаво. Сподіваюся, що вже осінню прийдуть люди, які будуть жити проблемами міста, а не своїми особистими.

– Останнє питання. Починається кампанія з місцевих виборів. Це вплине на Вашу діяльність?

– Було багато чуток, що мене висувають у мери Дніпра. Мені такої пропозиції не надходило, і всі мої дії – вони спрямовані на те, щоб покращити наше місто. Плюс, – можливо це звучить дещо по-пацанські, – обігнати Харків. Так, є в мене така задача, бо Харків дійсно – приклад.

Вибори будуть не прості. В Дніпрі – повна монополія по бордам, тому кандидат від «Слуги народу» не отримає жодного борду. Таке вже було на президентській кампанії (коли я, до речі, був волонтером). Тоді Володимиру Олександровичу не дали в Дніпрі жодного борду, але це не завадило йому отримати перемогу.

Олена Гарагуц

P.S. Вчера Кирилл Нестеренко розмістив в Facebook відео про безкоштовну екскурсію Дніпро-Харків, брати участь у якій приїхав мер Дніпра Борис Філатов:

Борис Филатов приехал на Бесплатные экскурсии Днепр – Харьков

Опубліковано Кирилл Нестеренко Неділя, 23 серпня 2020 р.

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: