Як команда Мінцифри працює на результат

26 січня 2021 о 09:00 - 536

verasta3verasta3


Як команда Мінцифри працює на результат

Вже більше року команда Мінцифри працює над проєктом «Дія» для того, щоб зробити життя українців ще легшим та зручнішим.

Наша мета – 100% державних послуг доступні онлайн. Запорука того, як успішно рухатись в цьому напрямку – ефективний менеджмент команди, яка працює на результат.

Про це розповів керівник проєкту «Дія»  Мстислав Банік ІА «ІнтерфаксУкраїна».

«У нашій команді робота над продуктом йде не по канонам ієрархії на держслужбі. І те, що Михайло Федоров Віце-прем’єр-міністр України – Міністр цифрової трансформації, Олексій Вискуб його  перший заступник, а Мстислав Банік – директор директорату електорату електронних послуг – це не заважає нам нарівні обговорювати продукти міністерства, кожну деталь дизайну, сперечатися про те, як буде працювати послуга чи як буде виглядати документ, чи в якому порядку будуть розміщуватися розділи на порталі або мобільному застосунку «Дія» тощо», – розповідає Мстислав Банік, керівник проєкту «Дія».

Робота над застосунком «Дія»  розпочалася восени 2019 року. До речі, перша версія Дії була створена компанією EPAM, яка з осені 2019 року майже до літа 2020 року займалася розробкою «Дії». Команда поклалась на їхню професійну команду, і це дало їй змогу сфокусуватися саме на продукті та випустити його в стислі строки. Але вже під час роботи над паспортами з EPAMом, вони паралельно створювали Diia Company – першу українську державну IT-компанію.

До складу Diia Company увійшли потужні фахівці з IT-ринку, які крім професійних якостей, горіли та досі горять продуктом, який створюють.

Восени 2019 року з’явилась така річ як борд – це щотижнева  двогодинна зустріч з Віцепрем’єр-міністром, на якій обговорюється конкретна тема або теми, що стосуються «Дії».

Борд – це нарада з ключових продуктів мобільного застосунку і порталу «Дія»  та напрямків, які можуть бути супутніми. Ключова ціль бордів – спільна робота над розвитком «Дії» – документів, послуг,  продуктів, процесів обміну даними, безпеки тощо. На кожен борд є одна або декілька тем до обговорення, причому мастшаб може бути  різним – від інтерфейсу окремого документу до пріоритизації сфер, в яких розвиватиметься «Дія»  в найближчі півроку.

На бордах йде обговорення і прийняття рішень по пріоритетних питаннях. Наприклад, обговорюються послуги для ФОПів, запуск нових документів, функціонал шерингу, етапи підпису цифрових документів тощо. Тобто такі концептуальні речі, які не стосуються операційної діяльності. Приймається ключове рішення й фіксується ключова візія з якогось конкретного питання, а далі вона переходить до робочої групи, яка вже займається реалізацією деталей.

Проєкти, що обговорюються на бордах, можна умовно поділити на дві категорії.

Перша – це довгострокові проєкти. Вони включають багато  складних етапів, в тому числі майже завжди – вимагають внесення змін або розробку нових нормативних актів, глобального вдосконалення інформаційних систем, з якими команда взаємодіє. Прикладом такого проєкту є реєстрація місця проживання в «Дії». За результатами такого борду завжди формуються завдання на наступний і так аж до фіналу, коли послуга стає доступна, служба підтримки готова і так далі.

Друга категорія – це теми, які не потребують подальшого обговорення на наступних бордах.

Борд – це не класична нарада чи зустріч, це більше схоже на штормінг. Але замість вигадування ідей на якусь тему, ми генеруємо, обговорюємо все що буде реалізовано в «Дії» – від стратегічних питань до інтерфейсів.

«В залежності від теми борду ми можемо залучати до нього інших людей, думка яких може мати суттєвий вплив на той продукт, або на ту задачу, яку ми обговорюємо, – продовжує ділитися інформацією Мстислав Банік. – Тому перш ніж продукти будуть презентовані на Diia Summit, вони проходять безліч тестувань на якість, доступність та зручність. Лиш впровадивши онлайн-технології на всіх рівнях – від загальнонаціонального до побутового – ми змінимо країну».

Нагадаємо, в Україні запустили портал про всі державні послуги.

 

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: