Верхівцевський «Лінгвіст»: як приватний центр посилює розвиток мешканців громади в умовах COVID-19

29 березня 2021 о 14:52 - 2896
Верхівцевський «Лінгвіст»: як приватний центр посилює розвиток мешканців громади в умовах COVID-19

Верхівцеве – невеличкий населений пункт зі статусом міста в Дніпропетровській області. Після місцевих виборів минулого року місто, разом з сусідніми селами, увійшло до об’єднаної громади з населенням трохи більше 10 тис. мешканців.

І якщо Верхівцеве, поки що, не може похвалитися розвинутою інфраструктурою, то точно може похизуватися унікальним приватним Центром розвитку «Лінгвіст», аналогів якому немає ані в громаді, ані в колишньому Верхньодніпровському районі (нагадаємо, нещодавно відбулося укрупнення районів області та Верхівцевська громада увійшла до Кам’янського району).

Посилювати розвиток своїх дітей у верховчан є можливість вже не один рік. Центр розвитку «Лінгвіст» з’явився у місті Верхівцеве ще в 2012 році.

«Ми починали з школи іноземних мов. Навчали тільки англійській мові – основний напрямок. Зараз ми перетворилися в Центр розвитку «Лінгвіст», де ми навчаємо різним іноземним мовам, готуємо до здачі ДПА (державна підсумкова атестація) та ЗНО (зовнішнє незалежне оцінювання), є у нас творча студія, міні-сад, підготовка до школи і багато інших курсів», – розповідає Вікторія Валуйська, засновниця Центру.

Вікторія Валуйська

 

До речі, «Лінгвіст» і сам перебуває у процесі постійного саморозвитку: тут модернізують освітні плани, направляють педагогів на підвищення кваліфікації та залучають фахівців, у тому числі, з вищих навчальних закладів та з-за кордону. 

Новий досвід та онлайн-скептицизм

Несподіване введення локдауну у березні 2020 року шокувало Вікторію Валуйську. Центр розвитку мав у найкоротші терміни перепрофілюватися в онлайн. Вже у перший день карантину потрібно було готувати уроки на наступні дні в новому форматі. 

«Тобто, за ніч чи за півдня нам потрібно було зробити колосальну роботу», — згадує засновниця. 

Частина батьків, коли почула про перехід на онлайн-навчання, відразу відмовилася. Вони пояснювали це тим, що не зможуть контролювати процес навчання дитини, коли їх не буде вдома, та що онлайн-навчання загалом буде не таким продуктивним. 

Дуже тиснула, насправді, й економічна невизначеність: люди не розуміли, скільки їм сидіти вдома та чи вистачить коштів на проживання. Тим паче, що вартість онлайн-уроків не відрізнялася від занять у класі. 

Ті ж батьки, хто міг фінансово «тягнути» онлайн-навчання і хто залишався з «Лінгвістом», теж час від часу вагалися. Їм потрібно було роз’яснювати всі мінуси і плюси зазначеної форми занять. 

Але виявилося, що в умовах переходу навчальних закладів на дистанційне навчання та послаблення учбового процесу, Центр розвитку став гідним помічником. А індивідуальні онлайн-заняття – дієвим інструментом підсилення освітнього процесу.  

Студенти, які під час локдауну навчалися в «Лінгвісті» онлайн, щоб «триматися в формі», продовжили цю практику і після карантинних послаблень, коли знаходилися на навчанні в інших містах. 

Основною перевагою онлайн-занять є те, що вони індивідуальні. А от у групового онлайн-навчання виявилося трохи більше недоліків. 

«Коли навчаєшся один на один, тет-а-тет, це продуктивніше, ніж коли займаєшся у групі», – констатує Вікторія Валуйська. 

Труднощі загартовують

Коментуючи підсумки минулого року Вікторія Валуйська каже, що обороти її Центру у 2020 році скоротилися наполовину, у порівнянні з 2019-м. 

«Якщо вдень ми проводили вісім занять, то вдень онлайн проводили два заняття. Якщо ми працюємо сім днів на тиждень, то ми працювали три-чотири дні і по два-три заняття. Тобто, викладачі сиділи майже без роботи», — повідомила засновниця «Лінгвісту». 

Трішечки рятувала допомога від держави. Через центр зайнятості співробітники «Лінгвісту» отримували доплати під час весняного локдауну. 

Головне, Центр розвитку зміг адаптуватися до нових реалій, освоїти нову форму навчання та в умовах повного локдауну готовий до «плану Б». А поки роблять ставку на групові заняття оффлайн. У період карантинних послаблень тільки 15% всіх занять «Лінгвісту» припадають на онлайн, інші – безпосередньо у класах. 

Цікаво, що карантин підштовхнув «Лінгвіст» і до технологічних нововведень: у туалеті Центру встановили безконтактний кран і безконтактний дозатор мила. Якщо до карантину кварцування приміщень робили один раз на день, то під час полегшеного карантину – тричі. 

Непростий 2020 рік виявився справжнім випробуванням як для українського бізнесу загалом, так і для Центру розвитку «Лінгвіст» зокрема. З одного боку, «карантинний” рік знизив обороти бізнесу Вікторії Валуйської, а з іншого – відкрив нові можливості та загартував. При цьому засновниця «Лінгвісту» не розслабляється та в майбутнє дивиться реалістично: «в нашій країні потрібно бути готовими до чого завгодно»

Антон Філіппов

Здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.

Поділитися: