Підприємцям порадили, як підготуватися до онлайн переговорів і досягти результатів

16 листопада 2020 о 15:02 - 1519

Avataradmin


Підприємцям порадили, як підготуватися до онлайн переговорів і досягти результатів

Дніпропетровська торгово-промислова палата в умовах карантину організовує онлайн переговори за допомогою платформи ZOOM, тому підготувала поради про те, як підготуватися до онлайн перемовин і досягти свого.

«До переговорів онлайн потрібно готуватися навіть ретельніше, ніж до живої зустрічі. В онлайні увага розсіюється – тому важливо прибрати відволікаючі фактори і заздалегідь опрацювати важкі моменти.

Людям, з якими ви будете вести переговори, потрібна конкретика – це важливо. Але поряд з нею існують стандартні прийоми ведення переговорів. Їх можна розглядати як якийсь шаблон, в хорошому значенні цього слова. Ці правила сформовані на основі таких факторів, як ділова етика і психоаналіз», – відзначає Дніпропетровська торгово-промислова палата.

Отже, правила успішних переговорів включають в себе наступні пункти:

  1. Підготовка.
  • Мета і цінність. Перед стартом треба чітко визначити мету переговорів та їх цінність. В ідеалі розбити мету на три пункти: запланований результат, прийнятний і небажаний.
  • Порядок і план. Порядок – список пунктів, за якими потрібно пройтися під час переговорів. План переговорів – це детально розписаний порядок. План потрібен вашій команді, щоб заздалегідь опрацювати позитивні і негативні сценарії для кожного пункту. Це допоможе швидше орієнтуватися на переговорах, коли часу на роздуми не буде.
  • Запасні способи зв’язку. Переговори онлайн можуть зійти нанівець через проблеми з електрикою або інтернетом. Навіть,  якщо з розетками та зв’язком все добре, завжди може вийти зі строю сервіс, через який ви спілкувалися. Для підстраховки треба мати запасні сервіси для переговорів.
  • Знайдіть вдалий кадр. Якщо вас чекають переговори з відеозв’язком – перевірте, що потрапляє в поле зору камери. Намагайтесь зробити обстановку нейтральної, нічого зайвого. Не забудьте про одяг в діловому стилі – ніяких домашніх футболок.
  • Під час відеообговорення потрібно дивитися або в екран, або в камеру. Блукаючий по кімнаті погляд клієнт може розцінити як байдужість.
  • Оформіть профіль в сервісі для онлайну. Фотографія, посада, контакти, прізвище та ім’я – без нікнеймів. Якщо немає вдалої фотографії в діловому стилі, поставте на аватарку логотип компанії.
  • Приберіть з екрану все зайве. Закрийте програми та вкладки браузера, які не потрібні на переговорах. Вимкніть повідомлення на комп’ютері, а на пристроях поставте беззвучний режим.
  1. Під час переговорів
  • Представлення. На початку розмови дайте партнеру чітко зрозуміти, хто ви, від якої компанії ви дієте і з якою метою прийшли на цю розмову. Це допоможе уникнути багатьох питань в подальшому.
  • Взаєморозуміння. Безумовно, в процесі переговорів ви повинні відстоювати, перш за все, свої інтереси. Але не зайвим буде поглянути на розмову з боку співрозмовника. Це допоможе вам краще зрозуміти, які плюси своєї пропозиції ви можете для нього підкреслити. Вмійте слухати і чути чужу позицію.
  • Однозначність. Якщо мова йде про фінансове партнерство, умови оплати товару і таке інше, необхідно, щоб усі вони були чітко обумовлені, а потім прописані в договорі і не піддавалися подвійному трактуванню.
  • Головне – деталі. Ви не зрозуміли, що означала та чи інша фраза з вуст партнера? Задавайте йому уточнюючі питання. Сумніви, невпевненість необхідно або підтверджувати, або розвіювати. Уточнюючі питання в даному випадку – найкращий спосіб.
  • Дотримуйтесь балансу. Ще один важливий фактор того, як вести переговори про співпрацю. Тут, як і в бою, сильний не той, хто атакує, а той, хто тримає удар. Свої позиції необхідно відстоювати не за рахунок відмов, суперечок та іншого негативу. Важливо продемонструвати професіоналізм. І тоді партнер лояльніше буде ставитися до запропонованих вами умов.
  • Тримайте слово. Обіцяйте тільки те, що можете гарантувати. Дотримуйтесь обіцянки, обов’язків згідно майбутнього договору. Інакше на вас може чекати не тільки моральна, а й адміністративна, а часом, і кримінальна відповідальність. Плюс до всього це ваша репутація. Не дозволяйте, щоб вона постраждала.
  • Грамотно завершуйте спілкування. За фактом переговорів сторони повинні прийти до спільного підсумку. Це може бути попередня домовленість, іноді – категорична незгода сторін. Але не можна залишати переговори незавершеними.
  1. Після переговорів
  • Підготуйте фоллоу-ап – список домовленостей, яких ви досягли, + невирішені питання. Домовленості записуйте докладно – це врятує від претензій з боку іншої сторони.
  • ВАЖЛИВО! Підсумок переговорів – не означає прийняте рішення. Вердикт про співпрацю потрібно приймати, лише обдумавши в спокійній обстановці, обговоривши зі своїми колегами все те, про що ви спілкувалися в процесі переговорів. Особливо, якщо співрозмовник пропонував вам варіанти співпраці, про які ви раніше не замислювалися. Вам необхідно ретельно проаналізувати цю пропозицію, зрозуміти, чи влаштовують вас озвучені умови. Можливо, варто пошукати підводні камені. Для того, щоб було простіше розібратися, ведіть записи під час переговорів.

«Переговори – найважливіша частина будь-якого ділового партнерства, наявного або потенційного.  Тож бажаємо вам успіху у підготовці до них і запрошуємо приєднуватися до заходів, які організує Дніпропетровська ТПП», – повідомили в торговій палаті.

Нагадаємо, підприємцям Дніпропетровщини презентують економічні можливості співробітництва між Турцією та Україною.

Компанії Дніпропетровської області запрошують на онлайн-зустрічі з китайськими партнерами

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: