Низку телеканалів підсанкційної особи заблоковано в Україні

03 лютого 2021 о 06:45 - 1775

Олена ГарагуцОлена Гарагуц


Низку телеканалів підсанкційної особи заблоковано в Україні

Рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 2 лютого 2021 року, введеним в дію Указом Президента України №43/2021 у той самий день, застосовано 5-річні персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відносно:

«Козак Тарас Романович, громадянин України, 06.04.1972 р.н., уродженець с. Сокільники Львівської обл., зареєстрований за адресою: Львівська обл., с. Сокільники, вул. Садова, 64, паспорт серії КС755935, паспорт громадянина України для виїзду за кордон серії FB 949236, ІПН: 2639402112».

Підсанкційний є народним депутатом України від партії «Опозиційна платформа – За життя» і є номінальним власником телеканалів кума Путіна Віктора Медведчука – «112 Україна», NewsOne, ZIK.

Указ №43/2021 передбачає:

  1. блокування активів – тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном;
  2. обмеження торговельних операцій;
  3. обмеження, часткове чи повне припинення транзиту ресурсів, польотів та перевезень територією України;
  4. запобігання виведенню капіталів за межі України;
  5. зупинення виконання економічних та фінансових зобов’язань;
  6. анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності;
  7. повна або часткова заборона вчинення правочинів щодо цінних паперів, емітентами яких є особи, до яких застосовано санкції згідно з цим Законом;
  8. припинення видачі дозволів, ліцензій на ввезення в Україну з іноземної держави чи вивезення з України валютних цінностей та обмеження видачі готівки за платіжними картками, емітованими резидентами іноземної держави;
  9. заборона передання технологій, прав на об’єкти права інтелектуальної власності;
  10. інші санкції, що відповідають принципам їх застосування, встановленим цим Законом.

Нагадаємо, у березні 2019 року озброєні охоронці маєтку в Пущі-Водиці кума Путіна Віктора Медведчука та його дружини Оксани Марченко утримували журналістів Bihus.info до приїзду знімальних груп телеканалів «112» та «NewsOne».

«Обидва канали в минулому році змінили власника і зараз записані на соратника Медведчука Тараса Козака, однак фактичним власником вважають самого Медведчука», – йшлося в повідомленні Bihus.info.

14 червня 2019 стало відомо, що Тарас Козак купив і медіахолдинг ZIK.

«Зрозуміло, що санкції по телеканалам пана Медведчука – це зовсім не про медіа і не про свободу слова. Це тільки про ефективну протидію фейкам і чужорідній пропаганді. Це про те, що не робилося протягом усіх минулих років, коли даний медійний міхур тільки розростався. Коли при мовчазному потуранні, а іноді і за активного сприяння минулої влади цей пропагандистський пул сформувався, зміцнів і став активно «вбивати» наші цінності», – прокоментував радник глави Офісу президента Михайло Подоляк.

NewsOne, ZIK та «112 Україна» вважають санкції проти себе політичною розправою.

«Якщо ви закриєте невгодні телеканали, ситуація в країні від цього не покращиться, цифри в платіжках за газ не знизяться, вакцинування від коронавірусу не почнеться, безчинства радикалів не припиняться. Тому займіться справою, а не тим, чим ви займаєтеся», – йдеться в заяві.

При цьому за результатами Моніторингу проросійських дезінформаційних наративів, який проводила громадська організація «Детектор медіа» восени 2020 року, телеканали «групи Медведчука» відповідальні за більш ніж половину зафіксованих випадків проросійської пропаганди.

Фото анонсу – РБК

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: