Маршруточна мафія Дніпра: департамент транспорту визнав «договірняк» про 2 пільговики на рейс

03 серпня 2020 о 10:45 - 8035

adminadmin


Маршруточна мафія Дніпра: департамент транспорту визнав «договірняк» про 2 пільговики на рейс

Дніпровська міська рада компенсує автоперевізникам громадського транспорту перевезення пільговиків в залежності від кількості місць для сидіння в салоні: не більше 10% їхньої кількості.

Так встановлено Порядком розрахунку компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян на міських автобусних маршрутах загального користування, затвердженим рішенням міської ради від 21.06.2017 №47/22 (зі змінами).

Про це йдеться у відповіді в.о. директора департаменту транспорту та транспортної інфраструктури міськради Олексія Олещенка у відповідь на звернення громадянина Олексія Мазура:

 

Нагадаємо, як писали «Лица» дніпрянин Мазур з квітня минулого року написав більше вісімдесяти листів з приводу проїзду у маршрутках людей пільгових категорій.

Він прокоментував відповідь чиновника так:

«З одного боку, Департамент транспорту міськради Дніпра на чолі з Ігорем Маковцевим у відповідях на численні скарги пенсіонерів пише, що ст. 37 Закону України «Про автомобільний транспорт» не містить обмежень кількості пільговиків на рейс, відтак будь-які квоти – незаконні.

А з іншого, виділяє компенсації підприємствам-автоперевізникам виходячи з цифри 2 пенсіонери на рейс. Про це прямо йдеться у відповіді на запит про обсяги компенсацій перевізникам.

Якщо порахувати, то 10 % – це якраз два місця від кількості посадкових у «Богдані» чи «Мерседесі-спринтері» і, відповідно, 4-6 у великих автобусах. Хоча у докарантинній практиці в маршрутки набивалося в рази більше. А це – ніким не обраховані надприбутки автопідприємств.

З листа від Департаменту також випливає, що про ніякі конкретні обрахування пасажирів у рейсах і близько мови немає. От просто 10% (зі стелі) і все. Що називається, «порєшалі».

Те, що робить Департамент – це класичний приклад хорошої міни при поганій грі. На словах Департамент – за Закон і права пільговиків, а на практиці – він сам же і діє за «договірняком» між ним і автоперевізниками.

Одначе, таке «рєшалово» Департаменту аж ніяк не позбавляє права будь-якого пенсіонера на проїзд незалежно від свавільно встановлених мерією і перевізниками незаконних квот. Адже в Законі «Про автомобільний транспорт» ніде не зазначено, що коли одні пенсіонери їдуть, то інші мають стояти і чекати, поки перші доїдуть. У всіх пенсіонерів за віком – однакові за статусом посвідчення, а значить, і право на проїзд.

Місія Департаменту згідно із Законом – вивчивши реальний, а не взятий зі стелі пасажиропотік, в т.ч. частку пільговиків у ньому, компенсувати перевізникам стільки посадкових місць, скільки в дійсності займають пільговики.

Саме про це йдеться у вже згадуваній 37 ст. Закону України «Про автомобільний транспорт»:

«Види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень».

Але для цього треба досліджувати пасажиропотік в натурі, а не вигадувати якісь незрозуміло-дискримінаційні 10%».

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: