В Україні реалізується пілотний проєкт із впровадження електронного документообігу товарно-транспортної накладної (е-ТТН).
Про це “Лицам” повідомила Пресслужба Інституту аналітики та адвокації.
Адміністратор системи — аналітичний центр Інститут аналітики та адвокації. Пілотний проєкт ініційований у взаємодії Мінінфраструктури та Міністерства цифрової трансформації. Через провайдерів електронного документообігу (ЕДО) до нього можуть долучитися і компанії з Дніпропетровщини.
Будь-який український бізнес, який користується послугами вантажоперевезень, постійно працює з товарно-транспортними накладними. З часом накопичилися проблеми та незручності, пов’язані з цим процесом.
У 2019 Міністерство інфраструктури у взаємодії з Міністерством цифрової трансформації ініціювали пілотний проєкт із впровадження електронного документообігу ТТН. Його суть — замінити папір на цифру. Зараз відбувається активна реалізація проєкту.
Генеральний директор директорату цифрової інфраструктури на транспорті Мінінфраструктури Фарід Сафаров зазначає, що перехід з паперової ТТН на електронну передбачає зміну багатьох процесів та звичок. Тому перед фінальним запуском обов’язковості використання е-ТТН треба опрацювати всі питання.
Завдання Інституту аналітики та адвокації — розробка центральної бази даних, її тестування та залучення всіх учасників процесу. А після реалізації проєкту — передача державі прав на систему, щоб вона могла повноцінно функціонувати.
Які плюси отримає бізнес від впровадження електронного документообігу ТТН
Впровадження електронного документообігу товарно-транспортної накладної матиме позитивний ефект для держави, бізнесу та громадян.
— Якщо б мене попросили описати е-ТТН одним словом, я б сказав, що це можливості. Можливості для того, щоб бізнес працював якісно, чесно та прозоро. Можливості для бізнесу працювати дешевше, швидше та безпечніше, — говорить керівник проєктів цифрової трансформації Мінцифри Іван Затварський.
Плюси впровадження е-ТТН для бізнесу:
- Значна економія коштів на друці та відправці документів;
- Економія часу. Відправити документи у системі е-ТТН можна за 14 секунд. Натомість доставлення паперових документів від одного контрагента до іншого може тривати кілька днів;
- Унеможливлення втрати документів. Вони завжди будуть доступними в електронному вигляді;
- Збільшення прозорості. Контрагенти зможуть відстежувати стан вантажоперевезень у режимі реального часу.
Держава, у свою чергу, отримає прозорий ринок, адже підробити або сфальшувати е-ТТН значно важче. Крім того, введення електронного документообігу товарно-транспортної накладної дасть можливість Укртрансбезпеці ефективніше здійснювати габаритно-ваговий контроль транспортних засобів.
Компанії з різних регіонів беруть участь у пілотному проєкті
Участь в реалізації пілотного проєкту з впровадження електронного документообігу товарно-транспортної накладної в Україні беруть майже 40 компаній. Для прикладу, серед них KERNEL та NOVUS. Також долучаються представники бізнесу на місцях.
— З великим сподіванням взяли участь у пілотному проєкті, у який нас запросила компанія Document.Online — наш партнер з електронного документообігу. Ми пройшли багато фаз і зіткнулися з необхідністю змінювати менталітет людей. Так як учасниками проєкту стали люди, які щодня працюють з вантажами: ваговики, диспетчери, водії. Завершивши першу фазу, ми розглядаємо які процеси переведемо на е-ТТН у майбутньому, — розповідає керівниця IT проєктів напрямку організаційного розвитку KERNEL Марія Ботвінкіна.
Для компаній участь у пілотному проєкті — це можливість вже зараз адаптувати свої бізнес-процеси до електронного документообігу товарно-транспортної накладної та отримати відповіді на питання, які виникають. А Інституту аналітики та адвокації зворотній зв’язок допомагає зробити роботу системи ефективнішою.
Як долучитися до пілотного проєкту з впровадження в Україні е-ТТН
Реєстрацію та користування сервісами системи електронного документообігу товарно-транспортної накладної користувачам забезпечують провайдери ЕДО. Зараз до проєкту долучилися 8 з них:
- Sovtes;
- Вчасно;
- Online;
- EDIN;
- SmartTender;
- ППЛ 33-35;
- Optima Doc;
- Е.Doc.
Щоб долучитися до проєкту, компанії треба звернутися до одного з цих провайдерів. Крім безпосередньо роботи з е-ТТН, через них здійснюватиметься комунікація, спрямована на покращення системи.
Проєкт реалізується за підтримки USAID/UK aid проєкту “Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS”.
“Лица” також повідомляли:
- Аудитори перевірять міський бюджет Кривого Рогу
- Виробників харчів запрошують на онлайн торгову місію до п’яти країн Південно-Східної Азії
- Паркувальна інспекція Дніпра витратить 3,5 мільйони на програмне забезпечення