Колекціонувати моменти чи речі?

19 червень 2021 о 12:00 - 55212

AvatarVirsavia Gonchar


Колекціонувати моменти чи речі?

Одним з найпопулярніших та найактуальніших хештегів в соціальних мережах є “collect moments not things”. Мова йде не лише про подорожі, враження та спогади, але й про свідоме споживання.

Успіх, як і раніше, вимірюється саме матеріальним благополуччям. Чим більше люди мають всього модного, нового, популярного, тим «здаються» успішнішими і ніби піднімаються на новий рівень в суспільстві. Виробники пропонують все більше товарів, які так і просяться потрапити до нас в руки. Кожен з маркетологів хоче довести, що саме його річ обов’язково стане тією, без якої неможливо жити. Але на ділі виходить зовсім по-іншому. Наприклад дорогий одяг так і висить в шафі, бо ми не можемо його одягнути в звичайний будній день. Або навпаки: той самий масмаркет, коли великі знижки так і змушують придбати якусь кофтинку, яка вдягнеться один раз. Тоді накопичуються в шафах і згодом летять на сміттєвий бак. В одному тільки Гонконгу кожну хвилину викидають 1 400 футболок.

Варто зазначити, що на виготовлення одягу йде чимало води. За даними Greenpeace – міжнародної екологічної організації на одну футболку витрачається 2 700 літрів – стільки ж одна людина в середньому випиває за 900 днів. Якщо говорити про фарбування одягу, то для цього застосовують багато шкідливих речовин: фторовані сполуки, важкі метали і розчинники, які забруднюють воду.

Тому відповіддю на таке масове споживання стала теорія свідомого споживання, що віднедавна набирає популярності. Мода на все екологічне і мінімалістичне отримує безліч позитивних відгуків. Наприклад у блогера-мінімаліста і автора подкастів Елізи Штангль (Elisa Stangl)  в будинку немає ні дивана, ні навіть ліжка. Разом зі своєю сім’єю – чоловіком і дворічною донькою – вона спить на тонкому японському матрасі “татамі” в невеликій квартирі на півдні Німеччини. За її словами, мінімалістський спосіб життя не тільки дешевший, але і звільняє час для занять хобі, будь-то подорожі або вивчення природи. Також її мінімалізм безпосередньо пов’язаний з дбайливим ставленням до оточуючих речей.

Задовольнятися необхідним, не перевантажуючи життя зайвими деталями – також головна риса шведського менталітету. Це умиротворення давно захоплює світ, бо це не тільки модна тенденція, але й користь.

Взяти їхні принципи правильного харчування: вони вважають за краще просту і здорову їжу. На шведському застіллі не прийнято розрізати торт на шматки і накладати один одному їжу в тарілку – кожен сам вибирає, скільки він хоче з’їсти. Якщо їжа залишається на тарілці, це вже не лагом (шведська філософія) – значить, ти взяв більше, ніж потрібно. І саме тут згадується українське застілля, де, якщо «стіл не ламається» від їжі, значить, що свято не вдасться, або взагалі не є святом.

Та незважаючи на це, Україну ця тенденція не обходить. Все більше інфлюенсерів починають позитивно впливати на український народ і заохочувати ставати дбайливішими і усвідомленішими, звільнятися від непотрібних речей, думати про світ, в якому живуть. Нещодавно тренд на мінімалізм та еко прорекламували в другому сезоні українського серіалу «Папік», де з перших серій згадується, що звичайний сніданок як яєчня з сосисками вже давно не класика. На зміну йому прийшли фреші зі спіруліни і ягодами Годжі. Не забули згадати про усвідомлене споживання та сортування сміття.

На даний момент, коли карантин не відпускає світ та приносить все більше уроків, фраза «collect moments not things” є, як ніколи, актуальною. Жити і приносити користь не тільки собі, але й навколишньому світу стає дедалі важче і суспільству треба якомога більше нагадувати про такі прості речі як колекціонувати моменти, а не речі…

Вірсавія Гончар

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: