Де і коли можна висловити заперечення проти «паркувального спрута»

10 серпня 2020 о 10:00 - 50544

Avataradmin


Де і коли можна висловити заперечення проти «паркувального спрута»

Активісти Громадської організації (ГО) «Платформа Громадський контроль» опублікували на своїй сторінці у Facebook розслідування про створення в Дніпрі монополії у сфері парковок.

Вони просять дніпрян прийти у середу, 19 серпня о 13:00 під Третій апеляційний адміністративний суд на вул. Жуковського, 23 в Дніпрі, де розглядається апеляція ГО до Виконкому Дніпровської міської ради.

 

Скрин даних порталу «Судова влада України»

 

«Ми пішли до суду, щоб скасувати рішення №512 (зі всіма змінами), яке встановлює ціну в 10-15 гривень за годину паркування. Дане рішення не пройшло регуляторну процедуру, як передбачає закон, тому має бути скасоване», – пишуть «громконтролери».

У публікації вони розказують, як виникла монополія на парковках в місті:

«Схема створення монополії і отримання надприбутків:

1). Крок 1. Згідно законодавства, розподіл парковок має відбуватися через відкриті конкурси. За останні 4 роки проводилися 4 конкурси на паркування, сумарно пройшли конкурси на більш ніж 225 парковок (6.000+ паркомісць).

У конкурсах на кожну парковку окремо збирали документи, і фактично всі 225 парковок розігрувалися окремо, там могли бути різні переможці. Але дивним чином все останні конкурси виграла одна фірма – ТОВ «Паркт Сервіс Группе».

Це стало можливим за допомогою легкої маніпуляції, коли інформація про конкурс публікується в газеті «Наше місто» в окремій вкладці, на яку треба додатково підписатися, та в результаті «дивних дій» конкурсної комісії. …

2) Крок 2. Для надприбутків фірм, які займаються парковками, необхідно знизити податки. Благо, це в зоні відповідальності міської влади. Після двох рішень міської ради податок в центральній частині міста знизили з 0,046% до 0,020%, а в інших частинах міста – з 0,035% до 0,015% (для парковок зі шлагбаумами та іншим обладнанням – з 0,115% до 0,075%). Тобто для більшості вуличних парковок зниження податків відбулося більш ніж в 2 рази.

В обґрунтуванні рішення заступник мера вказав, що бізнес не справляється з навантаженням і тому треба їм знизити податок.

Треба розуміти, що ставка податку за паркування прив’язана до офіційної затвердженої мінімальної заробітної плати. Тому дуже цинічним було рішення № 6/31 за підписом Філатова, коли податки для паркувальників знизили на 28,5% при тому, що мінімальна зарплата зросла тоді лише на 16,5%. Логічними такі дії важко назвати, якщо не допускати, що переслідувався інтерес фірми-оператора парковок. Такими діями Філатов і компанія безпосередньо порушили закон.

3) Крок 3. Підвищення плати за паркування для населення. У 2018 році знизили розмір податків для паркувальників, але для населення вартість плати за паркування підняли (рішення №1039). При цьому підвищення вартості склало в деяких випадках 100%. Для центральних районів – з 7 до 15 гривень, для інших – з 5 до 10 гривень, а для деяких – з 5 до 15 гривень. …

Варто розуміти: якщо робити розрахунки за 2018 рік, то з одного паркомісця на центральних парковках в бюджет міста надходило менше 9 грн за добу, а в 2020 надходить трохи більше 11 грн. Тобто фірма-паркувальник за добу отримує 100-180 гривень з паркомісця, а до бюджета міста надходить близько 7%. …

4) Крок 4. Створення інспекції з контролю за парковками, яка штрафує всіх, хто не заплатив за паркування. При цьому треба розуміти, що КП «Міськавтопарк», яке відповідає за паркування і координує інспекцію по паркувальних майданчиках, є глибоко збитковим, і навіть у 2020 році збиток КП становить майже 30 млн грн.

Що робити?

Оскільки фірма ТОВ «Паркт Сервіс Группе» зараз є монополістом, що визнає і міськрада, а тарифи встановлювалися непрозоро, тому ми пішли шляхом, який пропонує закон. Відповідно до закону, будь-які тарифи, включаючи тарифи на паркування, мають встановлюватися згідно до регуляторної процедури, в рамках якої мають надаватися пояснення, чому встановлюється певна вартість паркування, мають бути вказані всі розрахунки і мають проходити громадські обговорення».

Також активісти назвалю чиновників, які підписували документи, що дозволили створити «паркувального спрута»:

  • Борис Філатов, міській голова Дніпра,
  • Олександр Санжара, секретар Дніпровської міськради,
  • Володимир Міллер, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів, директор Департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпровської міськради,
  • Ігор Маковцев, директор Департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міськради,
  • Олександр Сидоренко, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів щодо інформаційної діяльності.

 

 

За останні 2,5 роки кількість платних парковок в місті Дніпро збільшилася в 16 разів.

«Так, станом на 1 січня 2018 року в місті у ТОВ «Паркт Сервіс Группе» було 387 паркомісць, на 1 січня 2020 року – вже 4.436 паркомісць, а на 1 серпня 2020 року – 6.231 паркомісць. За останні 7 місяців в місті розмітили 1.795 нових платних паркомісць, а це 40% зростання.

При цьому варто розуміти, що багато нових платних парковок у 2020 році створювалися за рахунок безкоштовних парковок, за рахунок звуження проїзної частини і за рахунок створення парковок на місці дерев», – йдеться в розслідуванні.

«Громконтроль» вважає, що в центрі Дніпра парковки мають бути або безкоштовними (наприклад, як в Запоріжжі), або плата за них має надходити в міський бюджет.

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: