Без зростання, але з оборотами: як дніпровські канцтовари Hiper втрималися в «карантинний» рік

23 березня 2021 о 18:17 - 4112
Без зростання, але з оборотами: як дніпровські канцтовари Hiper втрималися в «карантинний» рік

Дніпровська компанія «КС Партнер» займається оптовими продажами канцтоварів. У 2018 році підприємство зареєструвало ще й власну торговельну марку Hiper. Компанія під цим брендом найбільш інтенсивно розвиває напрям письмових приладь, у першу чергу ручок. 

Всі ручки торговельної марки Hiper виготовляють відповідно до міжнародних стандартів безпеки і якості. Корпус ручок зроблений з екологічно чистого пластику. У виробництві використовують якісні масляні і гелеві чорнила, а також швейцарський голчастий пишучий вузол. 

При чому ціни на цю продукцію можна віднести до категорії «нижче середньої». 

Підприємство постійно розширює асортимент продукції власної торговельної марки. Зокрема, з’явився офісний папір і інша продукція.

Офісний папір Hiper

«Коронавірусний» 2020 рік канцтоварники пройшли порівняно непогано, з огляду на всі виклики та труднощі. У перший, весняний, локдаун вони отримали, хоч це було і не просто, допомогу від держави. Завдяки цьому 80% їхніх співробітників отримали мінімальну зарплату. Подавали заявки і на період посилених обмежень взимку 21 року. 

«Нам вдалося втриматися в оборотах на рівні минулого [2019] року. Це сталося за рахунок того, що ми працювали з мережами, в тому числі, які продовжували працювати в локдаун. Поставки товару якісь здійснювали. Потім був відкладений попит, потім щось повернулося», – коментує Станіслав Бондар, директор та співвласник підприємства. 

Крім того, вони виявилися готовими до пандемії. Ще до введення карантину підприємство налагодило можливість дистанційної роботи для працівників: встановили сервер, замінили програмне забезпечення та провели всі супутні роботи.   

Станіслав Бондар

При цьому, Бондар зазначає, що в їхньому бізнесі складно працювати на дому. Але, налагодження можливості дистанційної роботи, в першу чергу, допомагало після локдауну: при найменшому чханні людей відправляли працювати дистанційно, щоби не наражати на небезпеку весь колектив. Таким чином, керівництво, з одного боку, уберегало співробітників, з іншого – не сповільнювало оберти роботи.

Але, все ж таки, пандемія вдарила по підприємству: «з’їла» зростання.

«Очікувалося зростання — відсотків 15-20. Його не було. Тобто, фактично, ми втратили. І це помітно в плані капіталізації. Питання підвищення зарплат, покупки додаткового устаткування, розширення асортименту», – резюмує співвласник підприємства Станіслав Бондар. 

Та якщо основному бізнесу Станіславу Бондару вдалося отримати хоч якусь підтримку від держави, то по іншому напрямку – ні. Хоча, і прибутковим бізнесом це важко назвати, більше схоже на соціальне навантаження. 

Бондар відкрив зал для настільного тенісу «Startt» у Дніпрі, який ледве себе окупає. Зокрема, дитяча група дотаційна, бо діти роблять невеличкі внески, які навіть не покривають зарплату тренера. Доросла група себе окупає, а торгівля тенісним приладдям приносить деякий прибуток. 

Але, Станіславу Бондару цікаво цим займатися, бо, по-перше, він сам палкий гравець в настільний теніс, а по-друге, він надає дітям можливість розвиватися у цьому спорті за символічні внески.

2020 рік теж виявився непростим для тенісного клубу. На локдаун його доводилося закривати. 

«Втрати були конкретні в період локдауна. Зал не працював. Тренер, адміністратор – не працювали. Будівля обслуговувалася, оренда землі сплачувалася», – згадує власник.

Та і під час карантину були обмеження по кількості людей, які одночасно могли перебувати в залі. 

За словами Бондара, на загальному людинопотоці введені в клубі обмеження не позначилися. Якщо люди не могли записатися на один день, записувалися на інший. Потік практично не зменшився.

Бізнесмен визнає, що вже навчився працювати в умовах коронавірусу по всіх напрямках своєї діяльності. 

«Ми навчилися працювати в умовах коронавирусу. Це найголовніше. Мене вже не лякає, що завтра включать локдаун, або післязавтра. Або буде ще якась хвиля. Тут тільки питання, що доведеться напружуватися ще сильніше, а співробітникам буде ще важче. Тому, що психологічно важко», – резюмує підприємець.

Антон Філіппов

Здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.

Поділитися: