Англійська мова вдома: поради батькам

16 листопада 2020 о 19:14 - 5667
Англійська мова вдома: поради батькам

«Навіщо вона мені потрібна?», «Ненавиджу її!», «Не хочу вчити її!». Як часто ви чуєте від своїх дітей ці фрази, коли мова йде про вивчення англійської мови?

Чому дітям так важко вона дається? А як часто ви, батьки, говорите: «Треба вчити, вона тобі знадобиться».

Проте діти так і не розуміють, навіщо їм та англійська, а батьки не знають, як «змусити» дитину її вивчати.

Батьки, якщо ви хочете, щоб ваша дитина полюбила іноземну мову, то ви відіграєте в цьому неабияку роль.

Валентина Янковська, викладачка англійської мови, ділиться порадами, як ви, батьки, можете допомогти своїй дитині у цій нелегкій справі.

– Чому деякі методи у вивченні мови не спрацьовують?

– Одна з найпоширеніших проблем – це відношення, яке у нас складається до мови. Дуже частою є ситуація, що шкільна програма є або занадто важкою, або шкільних знань не вистачає аби підтримувати достатній рівень.

Якщо у вас ситуація інша – я вас вітаю. Але загалом більшість батьків звертається за допомогою до репетиторів. Що відбувається тоді?

Дитина починає ходити від одного до трьох разів на тиждень до вчителя, робить домашню, і на цьому все. Очікування, що ваша дитина заговорить ідеальною англійською через три місяця, тому що вона дві години в тиждень займається з репетитором, не є реалістичними.

Валентина Янковська, викладачка англійської мови з 9-річним стажем

 

– Коли варто починати знайомити дитину з іноземною мовою?

– У вивченні мови немає такого поняття, як «занадто рано». Згадайте, як дитина вивчає мову своїх батьків? В маленької дитини нема підручників, правил граматики або ж словника. Дитина вивчає мову через спостереження, копіювання та практику.

То ж цю саму схему можна використати і для вивчення англійської мови. Якщо дитина буде чути англійську в ранньому віці, вона бути вивчати її таким способом, як і українську – за допомогою спостереження, копіювання та практики.

– З чого варто розпочинати?

– Як я згадувала раніше, важливо починати з правильного відношення, очікувань і середовища. Приведу такий приклад: маленька дівчинка накладає макіяж та робить собі зачіску. Як ви гадаєте, звідки вона знає, що потрібно використовувати помаду і як це робити? Так, вона десь це побачила. Скоріш за все, по телевізору, або ж її мама так робить.

А тепер давайте подумаємо, як ми можемо застосувати це у нашому випадку. Не дарма дітей часто порівнюють з губкою, яка усе впитує. Тому задача батьків – створити «правильний» розчин, який дитина, так би мовити, буде впитувати. Ваші вчинки слугуватимуть для них набагато більшим поштовхом, ніж ваші слова. Ви не можете навчити дитину хотіти вчити і говорити англійською, якщо вам самим ця англійська не потрібна.

– Як створити таке позитивне середовище?

– Покажіть їй власний приклад. Скачайте якусь програмку на телефон, типу Duolingo, Memrise, LinguaLeo, 6.000 words. Вивчайте вдень по декілька слів, поділіться з дитиною, що ви вивчили, і зробіть це радісно, з ентузіазмом, аби ваша дитина могла побачити, що англійська – це не нудно і не щось, що треба робити з-під палки. Важливо, аби для маленьких дітей навчання було цікавим. Аби було тим, що ви можете робити разом.

– Де батькам взяти мотивацію навчати дітей?

– Рішення проблеми залежить від коріння цієї проблеми. Деякі батьки досить непогано говорять англійською, але не хочуть спілкуватись з дітьми нею, бо бояться, що зроблять помилку і дитина щось запам’ятає не так.

В такому випадку батькам потрібно зрозуміти, що мова – це не ядерна фізика. Ми помиляємось щодня, говорячи своєю рідною мовою, і світ ще не рухнув.

Мова – це в першу чергу інструмент спілкування і передачі інформації. І говорити, роблячи помилки – краще, ніж не говорити ніяк.

Крім того, це єдиний спосіб навчитись: через помилки.

Якщо ж батьки не хочуть, або з якихось причин не можуть, то їм варто пошукати альтернативний ресурс живої мови.

– Що батьки можуть робити вдома з дітьми?

– Облаштуйте місце для ігор англійською. Дитина має асоціювати це місце з англійською мовою. Наприклад, постеліть в куточку дитячій килимок і поясніть дитині, що це англійський куточок, тут ми говоримо і граємось англійською. І головне, самі притримуйтесь цих правил.

Або ж у вас може бути англійський день. Наприклад, в середу мультики ми дивимось тільки англійською.

Якщо ви непогано володієте англійською, то можна влаштувати англійські дні. Наприклад, в понеділок, середу та п’ятницю розмовляти з дітьми англійською, особливо зі старшими. Молодшим ви можете читати дитячі книги англійською.

– А якщо батьки не знають англійської?

– Вивчіть кілька простих фраз. Наприклад, помий зуби, ходи їсти, застели ліжко тощо. Обов’язково вживайте ці фрази англійською. Якщо дитина не розуміє, продемонструйте дитині, що ви від неї очікуєте. Коли ви бачите, що дитина засвоїла їх, вивчайте нові слова та фрази. І, знову ж таки, не забуваємо про важливість регулярності.

– Якщо більше поговорити про ігри. Що можете порадити батькам?

– Для початку хочеться сказати, що майже всі ігри, які ви граєте, можна грати, використовуючи англійську. Наприклад, якщо ви граєте з дітьми в «Uno» (Уно), ви можете називати цифри та кольори англійською. Або ж вживати такі вирази як «я виграв», «твоя черга».

Якщо ви граєте в настільні ігри, ви можете рахувати, скільки вам випало на кубику, англійською.

Ви можете грати в морський бій зі своїми дітьми, називаючи цифри та літери англійською. Загалом, все залежить тільки від вашої фантазії.

Діти часто копіюють те, що роблять їх батьки.

Любов Толстова

Створено в рамках проєкту «Комунікація під час кризи – від проблеми до рішення». Проект фінансується з коштів Міністерства закордонних справ Федеративної Республіки Німеччини.

Медіатренінг є частиною програми Civil Society Cooperation, яка націлена на розвиток співпраці між організаціями громадянського суспільства в Німеччині, країнах Східного партнерства і Росії.

Поділитися: