ЗНОВУ ПРО ЖИТЛОВІ СУБСИДІЇ

15 листопада 2006 о 09:58 - 2367

Олена ГарагуцОлена Гарагуц


Редакція отримує багато телефонних дзвінків і листів, у яких читачі просять надати інформацію про призначення житлових субсидій: у яких випадках субсидія призначається, у яких – ні, куди звертатися за її призначенням.

 

Нормативним документом, який визначає призначення житлових субсидій, є «Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого побутового палива», затверджене Кабінетом міністрів України 21 жовтня 1995 року № 848 (зі змінами та доповненнями). Згідно з Положенням, критерієм для надання субсидії є рівень доходів родини у відношенні до вартості житлово-комунальних платежів у межах норм з врахуванням пільг.

 «У межах норм» означає, що субсидія призначається з розрахунку санітарної норми житлової площі (21 кв. м на члена сім'ї плюс 10,5 кв. м на сім'ю); на надлишок житлової площі субсидія, як правило, не призначається. Субсидія на оплату електроенергії призначається з розрахунку 75 кВт*годин на сім'ю, що складається з 2 осіб, 90 кВт*год на сім'ю з трьох осіб, 105 кВт*годин на сім'ю з 4 осіб і 150 кВт*годин на сім'ю з 5 і більше осіб.

Субсидія призначається, якщо вартість житлово-комунальних послуг перевищує 20, у інших випадках – 15 відсотків від сукупного доходу зареєстрованих членів сім'ї, і дорівнює різниці між вартістю послуг і 20-ма чи 15-ма відсотками сукупного доходу сім'ї.

Якщо сім'я складається з самих пенсіонерів або у сім'ї є неповнолітні діти чи інваліди 1 чи 2 групи і середній доход на кожного члена сім'ї не перевищує половини прожиткового мінімуму (з 01.10.2006 це 236 гривень), розмір оплати житлово-комунальних послуг в разі призначення субсидії складатиме 15 відсотків від загального доходу сім'ї. В усіх інших випадках в разі призначення субсидії сім'я платитиме за житлово-комунальні послуги 20 відсотків загального доходу.

 

Для оформлення субсидії до відділу субсидій управління праці та соціального захисту районної у місті ради необхідно подати заповнений бланк «Заяви про призначення всіх видів соціальної допомоги» і довідки про склад сім'ї та про розмір комунальних платежів. Також необхідно заповнити «Декларацію про доходи та майновий стан» і надати наступні документи:

1.            Довідки про доходи всіх зареєстрованих на житловій площі за попередні 6 місяців (заробітна плата – за місцем роботи, стипендія – з учбового закладу 1-4 рівня акредитації), доходи від земельних ділянок – з відділу землевпорядкування районних рад чи селищної ради, розмір додаткових доходів: регреси, дивіденди, інші доходи, що обкладаються податком. Довідку про розмір пенсії пенсіонерам подавати не треба – ці дані будуть отримані з бази даних Пенсійного фонду. Проте військовим пенсіонерам і пенсіонерам, котрі отримують пенсію в іншому районі, треба подати довідку про доходи з військкомату, з Пенсійного фонду іншого району.

2.            Паспорти та свідоцтва про народження неповнолітніх дітей, трудові книжки, для пенсіонерів – пенсійні посвідчення, копії ідентифікаційних номерів, документ на право володіння житлом.

3.            Розрахункові книжки, квитанції чи аналогічні документи про оплату житлово-комунальних послуг за попередній період. В разі наявності заборгованості за житлово-комунальні послуги необхідно представити договір з житлово-комунальними підприємствами про реструктуризацію заборгованості.

4.         Інші документи, що підтверджують дані, наведені у «Декларації».

 

Субсидія не призначається у наступних випадках:

1.         Якщо у складі сім'ї є працездатні особи, які не знаходяться у трудових відносинах з підприємством чи підприємцем – фізичною особою, не зареєстровані у центрі зайнятості як особи, що шукають роботу, не навчаються в учбових закладах 1-4 рівня акредитації.

2.         Якщо уповноважений власник житла, на котрого відкритий лицевий рахунок, або будь-хто з зареєстрованих у житловому приміщенні, або членів сім'ї, котрі проживають окремо, здають житлове приміщення за договором найму чи оренди.

3.         Якщо уповноважений власник житла, на котрого відкритий лицевий рахунок, чи будь хто з зареєстрованих разом з ним чи таких, що проживають окремо, членів сім'ї мають у власності дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей у сукупності більше ніж одне житлове приміщення, загальна площа яких у сумі перевищує норми володіння загальною площею (21 кв. м на кожного зареєстрованого члена сім'ї і додатково 10,5 кв. м на сім'ю).

4.         Якщо уповноважений власник житла, на котрого відкритий лицевий рахунок, або будь хто з зареєстрованих разом з ним, мають у володінні або володінні дружини чи чоловіка чи неповнолітніх дітей транспортний засіб, самохідну машину чи механізм, який знаходиться у експлуатації не більше 10 років, рахуючи з року випуску (за виключенням отриманого на пільгових умовах через органи праці та со­ціального захисту населення) і зареєстрований у встановленому порядку.

5.         Якщо зареєстрована на житловій площі особа, яка претендує на отримання субсидії, не є власником цього житла.

6.         В разі придбання (купівля-продаж, обмін) житлового приміщення субсидія призначається не раніше ніж через рік з місяця придбання.

Випадки, перераховані у пунктах 1-6, допускають виключення з правил, якщо за обставинами, що склалися, сім'я потребує субсидії. Заяви про надання субсидії в такому разі розглядаються, виходячи з конкретних обставин, комісіями з призначення субсидій районних рад, які розглядають також можливість надання субсидії у випадках неповних доходів чи відсутності доходів члена сім'ї або надання субсидії на загальну площу приміщення. При цьому державні соціальні інспектори перевіряють матеріально-побутові умови проживання сім'ї.

Адреси відділів субсидій управлінь праці та соціального захисту населення районних рад у місті Дніпропетровську:

– АНД – вул. Каруни, 127 (тел. 725-16-13);

– Бабушкінський – вул. Героїв Сталинграда,116-А (тел. 96-05-79);

– Жовтневий – пр. Героїв, 40 (тел. 69-58-37);

– Індустріальний – вул. Косіора, 55 (тел. 725-47-49);

– Кіровський – вул. Свердлова, 30 (тел. 42-31-84);

– Красногвардійський – вул. Уральська, 5 (тел. 373-68-62);

– Ленінський – вул. Трудова, 1-А (тел.  775-55-82);

– Самарський – вул. 20-річчя Перемоги, 51 (тел.  372-94-35).

Відділ управління праці та соціального захисту населення Дніпропетровської міської ради знаходиться за адресою: пр. Кірова, 121-Б, тел. 93-89-20. Тут, як і в усіх районних відділах, можна отримати консультації з призначення та перерахунку субсидій.

 

Кореспондент «Ліц» відвідав відділ субсидій управління праці та соціального захисту населення Жовтневої районної ради. Заступник начальника Кіровського районного управління праці та соціального захисту населення з питань надання субсидій Лариса Костянтинівна Сіянко повідомила, що спеці­алісти відділу приймають на день до 60 осіб, котрі звертаються з приводу призначення субсидій. Пані Сіянко говорить, що право на житлові субсидії сьогодні мають багато сімей, та чи всі вони звернуться до відділів субсидій – сказати складно. Бо побутує думка, що призначення субсидій пов'язане з волокитою та необхідністю оббивати пороги багатьох інстанцій. Насправді процес призначення субсидії, яким він має бути, досить простий. Точніше, був би таким якби підприємства, що надають побутові послуги, не вимагали від людей зайві і насправді непотрібні документи.

«Вони марно ганяють людей від дверей до дверей, змушують вистоювати у чергах. Люди нам скаржаться. Так, є проблеми з «Дніпротеплоенерго». Призначені раніше субсидії довелося перерахувати з врахуванням пільг, наданих «дітям війни». І підприємства, яким субвенції з бюджету для компенсації пільг були перераховані, мусять повернути частину тих коштів. Ми після перерахунку розмірів субвенцій відповідний реєстр передали до підприємств – надавачів послуг. Їм, зокрема теплоенерго, було потрібно лише врахувати нові дані і повернути у бюджет переплачені їм суми субвенцій. А вони вимагають від людей довідки про те, на які суми змінені розміри субсидій з врахуванням пільг. Люди масово приходять до нас по ті довідки. Ми пояснюємо підприємствам: «Ми всі дані дали – відкрийте реєстр і подивіться. Не ганяйте людей за непотрібними довідками!» Коротше, митарять людей», – говорить Лариса Сіянко.

«Ми намагаємося всіляко зменшити необхідність стояння у чергах, – продовжує Лариса Константинівна. – Призначаємо людям конкретний день і час, коли вони мають прийти для вирішення їхніх справ, даємо їм відповідні талони. Але люди є люди – призначено, наприклад, на час від 13 до 15 години, а деякі приходять зранку і стоять у черзі, хоч могли б прийти просто у призначений час. Оскільки призначення субсидій у жовтні не було, бо не розпочався опалювальний сезон, субсидії цього року призначатимуться з листопада.

З підвищенням тарифів кількість сімей, які мають право на субсидії, збільшується. До нас вже у Кіровському районі звернулися по субсидії 750 сімей. Близько 70 % пенсіонерів отримують мінімальну чи близьку до мінімальної пенсію, вони здебільшого з підвищенням тарифів мають отримувати субсидії. І дуже жаль, що комунальні служби штучно ускладнюють процес їх оформлення.

Наприклад, «Дніпротеплотранс» досі не надав нам тарифи. Оформити субсидію без визначених тарифів люди поки не можуть, але субсидію отримають, просто їм доведеться прийти ще раз, та ще й комунальні служби можуть зажадати зайвих довідок. Якби тарифи визначили вчасно, не довелося б зайве ходити.

Маємо найбільше нарікань на «Дніпротеплотранс», «Дніпротеплоенерго» і міські електромережі. У нас, разом з інспекторами, працюють представники «Дніпрогазу», «Дніпроводоканалу», «Дніпротепломережі», що прискорює процес надання субсидій. «Дніпротеплотранс», «Дніпротеплоенерго» і «Дніпропетровські міські електричні мережі» представників не прислали, хоч мали те зробити. У «Дніпропетровскіх міських електромережах» заявляють, що вони призначили у своїй структурі особу, відповідальну за надання субсидій. І ганяють людей між вулицею Ленін­градською і нами».

«Є ще специфічна проблема. З «Дніпрогазом» ми її вирішили, а з електромережами вона ще існує, – говорить Лариса Сіянко. – Коли ми призначаємо субсидію, ми беремо дані за 6 місяців. На оплату електрики ми беремо норму 75 кВт*годин на людину. По закінченні опалювального сезону – у квітні – беремо дані про фактичне споживання електроенергії. І буває так, що людина не споживала ті 75 кВт*годин на місяць, відтак, розмір субсидії перераховується за фактичним споживанням. І частина суми субсидії, переказаної на рахунок електромереж, має бути повернена у бюджет як невикористана субвенція. Так «Дніпропетровські міські електричні мережі» суму, що має бути повернена, виставляють отримувачу субсидії у рахунок, як борг і при тому пояснюють людині, що цю суму з нього бере відділ призначення субсидій. Маємо вже кілька звернень обурених і дезінформованих людей».

(Але ж, шановні керівники «Дніпро­петровських міських електричних мереж», по­дібна практика називається здирством і відповідно карається; ви б краще це припинили, бо прокуратура знаходиться недалеко – авт.).

«Не треба боятися оформляти субсидії, – сьогодні це серйозна підтримка людей, котрі потребують соціальної допомоги. З підвищенням тарифів розмір субсидії може становити сотні гривень на місяць», – говорить на завершення Лариса Сіянко.

Відтак, попри перешкоди, котрі створюють підприємства – надавачі комунальних послуг, якщо ви вважаєте, що потребуєте субсидії, і маєте на це право, прийдіть до районного відділу субсидій і заощадьте помітну суму з сімейного бюджету.

А я звертаюсь до депутатів районних і міської рад. Шановні депутати! Ситуація, що склалася з наданням житлових субсидій населенню, потребує вашого втручання. Слід припинити сваволю комунальних підприємств, звільнити людей від непотрібного оббивання порогів комунальних служб, стояння у непотрібних чергах. Зі знущанням з ваших виборців слід покінчити!

Геннадiй Сахаров

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: