ЧИ ОБҐРУНТОВАНІ НОВІ ТАРИФИ НА ПИТНУ ВОДУ

27 жовтня 2006 о 14:16 - 2526

Днями  заступник голови обласної державної адміністрації Віктор Сєргєєв, констатувавши, що вироблення питної води для населення подорожчало, заявив про необхідність реформування системи водопостачання з метою забезпечення стабільної подачі води для населення за єдиними, економічно обґрунтованими тарифами. Констатовано, що борг Аульського водогону за електроенергію пос­тійно зростає і існує загроза відключення устаткування водогону від електропостачання.  За інформацією з компетентних джерел, на сесії обласної ради 27-го жовтня має бути розглянуте питання про затвердження нових тарифів на питну воду.  Відомо і який тариф буде запропонований, а саме 54,9 коп. за кубічний метр води проти нинішнього тарифу 31,2 коп.

На прес-конференції, проведеній координаторами громадської організації ГРАД (Громадський Актив Дніпра) Андрієм Денисенком і Павлом Хоботом, йшлося про обґрунтованість запропонованого тарифу і можливі правові наслідки затвердження обласною радою нового тарифу на водопостачання.

Андрій Денисенко висловив стурбованість тим, що 27-го жовтня на сесію обласної ради може бути винесене питання затвердження нових тарифів. Він вважає, що нове керівництво Дніпропетровського обласного комунального підприємства «Аульське водогінне господарство» представило розрахунки нових тарифів, які у першу чергу вигідні самому керівництву. Тарифи розраховані шляхом маніпуляцій економічними показниками і не відповідають реальним витратам підприємства, вважає координатор ГРАДу. Керівництво Облводоканалу стверджує, що витрати на вироблення питної води зросли у 1,5 раза, а тарифи планується підвищити у 1,7 раза при оголошеній рентабельності у 8,3%, тоді як у тарифи, затверджені у 2001 році, була закладена рентабельність 20%. За підрахунками, проведеними ГРАДом, ціна води має зрости лише у 1,3 раза, тобто до 41 коп. за кубічний метр, сказав Андрій Денисенко. За його словами, у розрахунок нового тарифу керівниками водоканалу закладені не фактичні витрати електроенергії, які за рік становлять близько 32 мільйонів гривень, а так звані плановані — 38,5 мільйона. Відтак споживачі води мають сплатити за новими тарифами на близько 6 мільйонів гривень зайве, тариф завищений, що має каратися законом. Крім того, у тарифі незаконно враховані соціальні виплати у розмірі 140 тис. гривень, що забороняється відповідною постановою Кабінету міністрів.  Близько 2 мільйонів гривень у розрахунку нового тарифу не пов'язані з виробничими витратами і мають витрачатися на утримання апарату Облводоканалу, ніж на безпосереднього виробника води — Аульського водогону. 147,5 тис. гривень закладаються на послуги зв'язку і адміністративні витрати, 434,5 тис. гривень — на транспортне обслуговування апарату водоканалу. Констатовано також, що на підвищення тарифів впливає постанова Кабінету міністрів України: уряд Єханурова включив до розрахунків тарифів податок на прибуток підприємства. Ця постанова не відмінена і діє також при уряді Януковича. 5,9 мільйона гривень податку на прибуток водоканалу будуть стягнені зі споживачів води. 

Павло Хобот зазначив, що в разі затвердження нових тарифів на водопостачання і водовідведення сесією обласної ради це рішення може бути оскаржене у прокуратурі і судах, оскільки обласна рада згідно з діючим законодавством не має права на затвердження будь-яких тарифів, це є компетенцією виключно сільських, селищних і міських рад.  Відтак підвищення і затвердження тарифів має бути погоджене з відповідними місцевими радами, і без такого погодження рішення обласної ради не матимуть законної сили. Крім того, оскільки Облводоканал є природним монополістом, будь-які рішення щодо тарифів на воду і водовідведення мають бути погоджені з Антимонопольним комітетом України. ГРАД також вважає, що необхідно провести відповідні громадські слухання, оскільки підвищення тарифів має неабияке значення для добробуту громади. Крім того, мають бути оприлюднені економічні обґрунтування підвищення тарифів. Якщо обласна рада все ж таки затвердить нові тарифи на воду і водовідведення, ГРАД звернеться до прокуратури і судів з оскарженням такого рішення.

Андрій Денисенко додав, що ГРАД звернеться до правоохоронних органів і Антимонопольного комітету з вимогою провести аналіз обґрунтованості розрахунку нових тарифів та аналіз діяльності Облводоканалу протягом попередніх п'яти років, особливо періоду 2002-2003 року, оскільки за зробленими розрахунками прибуток Облводоканалу за цей період мав би скласти близько 8 мільйонів гривень, попри твердження керівництва Водоканалу про збитковість підприємства. У керівництва і відповідної комісії обласної ради є всі підстави для поставлення питання про службову невідповідність керівників обласного водоканалу, починаючи з виконувача обов'язків директора пана Брагінського, зазначив Андрій Денисенко.

Геннадiй Сахаров

 

Поділитися: