Рада пропонує саджати українців за приховування російського громадянства

02 лютого 2021 о 08:30 - 696

Регіна ОрловаРегіна Орлова


Рада пропонує саджати українців за приховування російського громадянства

25 січня 2021 року у Верховній Раді зареєстровано законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо правового забезпечення наявності іноземного громадянства (підданства) у громадян України” (№4640).

Про це повідомляє «Мост-Днепр».

Адвокатка Майя Сергєєва прокоментувала законопроєкт і зазначила основні зміни:

  • вводиться поняття «держава-агресор». Питання надання статусу «держави-агресора» державі, яке застосовує збройну силу проти суверенітету, незалежності або територіальної цілісності України, здійснює іншу агресію відповідно до Закону України “Про оборону України”, а також проводить інформаційну політику, спрямовану проти територіальної цілісності і політичної незалежності Україна, вирішується Радою Національної безпеки і оборони України.

У разі наявності у громадян України громадянства (підданства) держави, визнаного агресором по відношенню до України, передбачена заборона зазначеним громадянам у реалізації їх виборчих прав. Така заборона діє до моменту скасування державі статусу “агресора” або припинення зазначеними громадянами громадянства (підданства) такої держави.

  • право на державну службу доповнюється таким критерієм як відсутність іноземного громадянства (підданства) для державної служби категорії «А» і «Б», для категорії «В» допускається наявність громадянства (підданства) іноземної держави, крім громадянства держави-агресора.

У той же час кандидатом у народні депутати може бути громадянин з іноземним громадянством, крім громадянства держави-агресора, але в разі його обрання він повинен відмовитися від іноземного громадянства до того як приступити до обов’язків.

“Для довідки, категорії« А »це високий корпус держслужби, так звані« перші »керівники,« Б »це заступники керівників державних органів, керівники структурних підрозділів, територіальних органів, органів місцевого самоврядування,« В »- інші посади, не віднесені до категорій «А» і «Б», – говорить вона.

За її словами, підставою припинення державної служби (крім грубого порушення службових обов’язків, обвинувального вироку суду та інших) буде встановлення факту наявного у державного службовця іноземного громадянства (підданства) для певних категорій. Наприклад, прокурора, поліцейського, службовців органів місцевого самоврядування, військовозобов’язаних осіб службовців на контрактній основі і для «перших керівників» держслужби. Для всіх категорій держслужбовців підставою для припинення служби буде громадянство держави, визнаного державою-агресором. Для здійснення контролю за держслужбовцями вводиться декларування про відсутність іноземного громадянства особами, які претендують на обрання на виборні посади або бути прийнятими на державну службу, на службу в органи місцевого самоврядування, проходження служби в правоохоронних органах тощо.

  • придбання громадянами України громадянства (підданства) іноземної держави без втрати громадянства України, а також придбання іноземцями громадянства України без відмови від громадянства своєї країни;
    запровадження декларування про наявність (відсутність) іноземного громадянства (підданства) і ведення обліку громадян України, які мають громадянство інших держав.

Особи з громадянством України, які придбали, припинили іноземне громадянство (підданство), зобов’язані в місячний термін подати декларацію про отримання (наявності), припинення іноземного громадянства (підданства) або громадянство (підданство) в Державну міграційну службу України, його структурні підрозділи. Цей же орган буде здійснює контроль за достовірністю декларування.

У разі прийняття законопроекту у громадян буде 3 місяці з моменту його опублікування на подачу декларацій.

  • пропонується ввести адміністративну і кримінальну відповідальність за порушення вимог щодо декларування наявності іноземного громадянства (підданства). Впровадження відповідальності буде врегульовано двома окремими законопроектами.

“Депутати внесли законопроект № 4642 від 25.01.2021« Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення адміністративної відповідальності за порушення строків подання декларації про отримання (наявності), припинення іноземного громадянства (підданства) або подання завідомо недостовірних відомостей у декларації », яким пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею 205-1, яка встановлює штрафи за порушення строків подання декларації про отримання (наявності), припинення іноземного громадянства (підданства) або громадянство (підданство), або подання завідомо недостовірних відомостей у декларації. Такий штраф може складати від двадцяти до тридцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів громадян (від 340грівен до 510 000 гривен). Адміністративна відповідальність буде застосовувати за порушення процедури добровільного декларування. Іншим законопроєктом «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо встановлення кримінальної відповідальності за неповідомлення громадянином України про наявність громадянства (підданства) держави-агресора» № 4641 від 25.01.2021. Проєктом пропонується доповнити Кримінальний кодекс України новою статтею 114-2 «Неповідомлення громадянином України про наявність громадянства (підданства) держави-агресора», що передбачає кримінальну відповідальність за вищевказане правопорушення. За таке порушення каратимуть позбавленням волі від двох до п’яти років. “, – зазначила вона

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: