Пристрасті довкола Нового мосту

21 жовтня 2020 о 07:30 - 18580
Пристрасті довкола Нового мосту

Капітальний ремонт Нового мосту у Дніпрі став символом несистемності, некомпетентності та корумпованості міської влади Дніпра за керівництва Бориса Філатова. Чому?

Дивний тендер

Новий (Центральний) міст у Дніпрі звели у 1966 році. Його вперше ремонтували на початку “нульових”. Тоді мер Дніпра Іван Куліченко казав, що асфальту зняли близько 15 тис тонн, поклали нового — 10 тис, відновили сотні квадратних метрів гідроізоляції, поклали 150 тонн металоконструкцій в деформаційні шви. 

“Причому за півтора місяці. У такі терміни, кажуть, в Україні ще мости не ремонтували”, — писав 11 канал.

Пізніше знов постало питання про його реконструкцію. Проект реконструкції підготували ще за каденції Дніпровської міськради 6-го скликання (з 2010 по 2015 роки). 

Нова міська влада, у 2016 році, взялася за реалізацію проекту. 

3 листопада 2016 року Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міськради за результатами конкурсу залучив ТОВ “Завод Майстер-Профі” для реконструкції Центрального мосту у Дніпрі за майже 178 млн грн. 

Вже на той момент процедура закупівлі здавалася підозрілою. 

Всього на участь у конкурсі подали документи шість підприємств, проте чотирьох з них до конкурсу не допустили, бо виявили невідповідності у пакетах поданих документів. Всі відхилені учасники пропонували виконати роботи дешевше, ніж переможець. 

Тож, за підряд змагалося всього два підприємства, які пропонували виконати роботи. Що це за такі підприємства?  

Одним із партнерів компанії-переможця ТОВ “Завод Майстер-Профі” був Дмитро Мішалов. Цікаво, що за півроку до тендеру його син, депутат Дніпровської міськради від “Самопомочі”, Вячеслав Мішалов став секретарем міської ради. 

Політичний договорняк?  

В день підписання угоди з підрядником заступник міського голови Дніпра Михайло Лисенко заявив, що роботи почнуться на початку грудня 2016 року та будуть тривати один календарний рік. Проте, за роботи взялися тільки на початку березня 2017 року. 

“Когда мост вскрыли и увидели еще больше проблем, чем предполагалось, то тогда поняли, что нужно проект корректировать”, — виправдовується мер Дніпра Борис Філатов. 

У лютому 2017 року Лисенко взяв участь в телепередачі “Васильевский остров”, в якій заявив, що “серйозні побоювання викликає сам конструктив моста, саме та частина, яка підводна, якої не видно”. 

“Я когда увидел первые результаты обследования этого моста, честно говоря, я был в ужасе”, — сказав заступник мера Михайло Лисенко. 

Та, наприкінці травня того ж року міський голова Борис Філатов написав у Facebook, що разом із спеціалістами Держслужби з надзвичайних ситуацій перевірив стан підводної частини моста. Вони зробили висновок, що стан підводних в задовільному стані. 

Не дивлячись на це, через декілька місяців Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міськради укладає додаткову угоду з підрядником ще на 71,5 млн грн.  

Тож, загальна вартість реконструкції мосту зросла до майже 250 млн грн. 

У листопаді 2017 року Вячеслава Мішалов позбавили повноважень секретаря Дніпровської міської ради, а вже навесні 2018 року Борис Філатов заявив, що міська влада “прощається з підрядником, що займався ремонтом Нового мосту у Дніпрі”. 

Пізніше міський голова назвав першого підрядника — ТОВ “Завод Майстер-Профі” — “максимально несумлінним”.  

“Я хотів би, щоби сім’ю Мішалових посадили у в’язницю”, — сказав Філатов вже у 2019 році. 

Новий підрядник та гучна справа

Поки роботи на переправі у 2018 році продовжували силами комунальних підприємств міста, Департамент благоустрою та інфраструктури міськради уклав угоду з другим підрядником — ТОВ Підприємство “Маст-Буд” на капітальний ремонт Нового мосту за 312 млн грн. 

Договір уклали у липні, а вже в серпні правоохоронці відкрили кримінальне провадження

Слідчі проаналізували вартість та кількість будівельних матеріалів, об’єми виконаних робіт, що закладені в технічній документації, та встановили, що ці показники завищені. В загальну вартість закладений «відкат» посадовцям Департаменту благоустрою та інфраструктури. Цей «відкат» закривається неправдивими актами виконаних робіт із завищеними обсягами виконаних робіт та завищеними цінами на матеріали, які підписують службовці “Маст-Буд” та Департаменту. 

Новий підрядник також, здавалося, не дуже поспішав капітально ремонтувати міст. 

12 липня 2019 року президент України Володимир Зеленський відвідав Дніпро та підштовхнув процес ремонту — він уклав парі з Борисом Філатовим про те, що капітальний ремонт Нового мосту буде завершений 14 вересня 2019 року.  

За день до завершення парі представники прокуратури Дніпропетровської області провели гучний брифінг, на якому правоохоронці розповіли про кримінальне провадження та обшуки по справі ремонту Нового мосту. 

Вони встановили коло підозрюваних у скоєнні вказаного злочину, а саме: заступник міського голови, двоє начальників управлінь міської ради, особа, яка здійснює технічний нагляд, а також засновник, директор та начальник дільниці підприємства-підрядника.

В ході досудового розслідування встановлено, що у період з 2018-2019 рр. переможцем тендерів на проведення капітального ремонту Нового мосту у місті Дніпрі на суму понад 376 млн грн було визнано ТОВ «Підприємство МАСТ-БУД». Проте під час виконання ремонтних робіт підприємство допустило ряд порушень.

Так, за результатами комплексної будівельно-технічної, товарознавчої та судово-економічної експертизи, зразки бетону, відібрані на мосту, не відповідають класу бетону, зазначеному в проектній документації, встановлені металоконструкції також не відповідають проекту, крім того, завищена вартість будівельних матеріалів.

Завідомо неправдиві відомості щодо фактичного обсягу виконаних робіт та їх вартості у подальшому були внесені до актів виконаних робіт та підписані посадовцями міської ради.

Вже влітку 2019 року Вячеслав Мішалов заявив, що ціна ремонту одного квадратного метру Нового мосту за каденцію Філатова виросла у три рази. Якщо ТОВ “Завод Майстер-Профі”, партнером у якому був його батько, ремонтувало квадратний метр мосту за 6,7 тис грн, то новий підрядник ремонтував квадратний метр мосту вже майже за 20 тис грн.

***

Філатов відкрив багатостраждальний міст раніше обумовленого з Президентом строку — на початку вересня 2019 року. Якими зусиллями? Були зірвані усі строки — від чого страждали городяни, були відкриті обгрунтовані кримінальні провадження на першого і другого підрядників, що дає нам підстави вважати, що на об’єкті могли вкрасти мільйони гривень з міського бюджету.  

Зокрема, досі у Красногвардійському районному суді Дніпра слухається справа за обвинуваченням посадових осіб Дніпровської міськради та підрядника. Зокрема, обвинувачуються заступник міського голови, директор Департаменту благоустрою та інфраструктури Михайло Лисенко, заступники директора зазначеного департаменту Анна Москаленко та Олексій Самілик. Також обвинувачуються засновник ТОВ “Підприємство “Маст-Буд” Михайло Беккер та директор підприємства Сергій Розбей та інші. 

Не дивлячись на те, що обвинувачуваними по справі мосту є як підлеглі мера, так і посадові особи підрядника, Борис Філатов несе за це безпосередню відповідальність. Більш того, він про це натякав особисто.

“Приняли решение этим вопросом [ремонтом мосту] заниматься. Я принял его лично и я несу за него полную персональную ответственность. В том числе, и перед Владамиром Александровичем Зеленским”, — заявив Борис Філатов.

Поділитися: