Найбільший інфраструктурний проект України: у 2021 році стартує масштабна модернізація аеропорту Дніпра

07 грудня 2020 о 17:00 - 3145

AvatarVirsavia Gonchar


Найбільший інфраструктурний проект України: у 2021 році стартує масштабна модернізація аеропорту Дніпра

Завершили розробку проекту по будівництву аеродрому Міжнародного аеропорту “Дніпропетровськ”. Це буде найбільш інфраструктурний проект в Україні після запорізького мосту. На “повітряні ворота” Дніпра, проектом Держбюджету-2021 передбачено 1,4 мільярда гривень. 

Про це розповів голова Державного агенства інфраструктурних проектів України – Кирило Хомяков.

Підготовчі роботи вже закінчуються: агенство розробило концепцію, підписало меморандум з приватним інвестором, провело тендер на проектування. Над виконанням проекту будуть працювати так, щоб не закривати існуючу смугу при будівництві нової. Для цього перенесли необхідні комунікації. Все, що можна було зробити до визначення переможця тендеру, виділили в окремий проект, який почали втілювати ще з 15 вересня.

До кінця 2023-го Дніпро зможе приймати пасажирські літаки-флагмани – Boeing 777 і Airbus A380.

 Це також і найскладніший в Україні проект з точки зору різних інтересів, які сконцентровані навколо нього. Тут і одіозна компанія “Дніпроавіа”, що володіє об’єктами на діючому аеродромі, і приватний партнер – DCH Олександра Ярославського (будує новий термінальний комплекс. – Ред.), І багато приватних і державних власників землі, на якій планується вести будівництво – “Южмашавіа”, численні приватні підприємства, фізичні особи, які побудували там ангари, ОДА … Дуже складний об’єкт – навіть для проектування. Але. Виходимо з того, що регіону дуже потрібен сучасний аеропорт, незважаючи на те, що є новий термінал і реконструйована злітно-посадкова смуга в Запоріжжі.

Безумовно, цей летовище матиме стратегічне значення. Спроби побудувати його були і раніше. Коли його розглядали як потенційний аеропорт для прийому гостей Євро-2012, але в підсумку вирішили не будувати. Потім були плани розвитку аеропорту під Євробаскету-2015. Теж не пішла далі розмов. І тільки зараз, після приходу до влади нової команди, нарешті, від слів переходимо до справи: розробили концепцію, підписали меморандум з приватним інвестором, провели тендер на проектування. А проектувати аеропорт дуже складно, з огляду на вже згадані правові нюанси та особливості місця його розташування (близькість Дніпра, часті тумани …). Але встигли зробити це за півроку, разом з експертизою. Зараз завершуємо процес оцінки впливу проекту на навколишнє середовище. Триває кваліфікаційний етап тендера з вибору генпідрядника. Для цього підготували повністю прозору документацію, без “пасток”, застережень і прописаних “під когось” умов. Тому відгукнулися багато учасників. 10 компаній (5 українських, 5 іноземних, серед претендентів – 3 консорціуми). Очікуємо, що буде хороша конкуренція і в підсумку – хороша ціна за результатами торгів. А їх розраховуємо завершити до кінця цього року. Якщо – знову ж таки – не буде тривалих оскаржень.

Щоб не втрачати час, ми вже закінчуємо підготовчі роботи. Адже над виконанням проекту будемо працювати так, щоб не закривати існуючу смугу при будівництві нової. Для цього перенесли необхідні комунікації. Приватний інвестор почав будувати термінал. Тобто, все, що можна було зробити до визначення переможця тендеру, ми виділили в окремий проект, який почали втілювати ще з 15 вересня – з тим, щоб до кінця року підготовчі роботи були завершені.

В цілому ж аеродром такого рівня складності, де передбачені злітно-посадкова смуга довжиною 3200 метрів, новітнє аеронавігаційне, метеообладнання, системи посадки і т.д., розраховуємо побудувати за 36 місяців.”- розповів голова відомства Кирило Хомяков.

Раніше ми повідомляли, що за думкою голови ОДА Олександра Бондаренка, Дніпропетровський аеропорт стане ключовим інфраструктурним проектом в області і другим за значимістю аеропортом країни.

 

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: