На яких каналах і за які кошти рекламує себе філатовська “Пропозиція”

16 грудня 2021 о 18:00 - 40357

Єгор ЄвтушенкоЄгор Євтушенко


На яких каналах і за які кошти рекламує себе філатовська “Пропозиція”

Партія “Пропозиція”, або як її ще називають “партія мерів”, з’явилася влітку минулого року – напередодні місцевих виборів. Політсилу створили на тлі конфлікту мерів низки міст із центральною владою.

Партія “Пропозиція” заявляла тоді про наступ на права місцевого самоврядування та спроби Києва взяти під контроль усю вертикаль влади.

Про це у матеріалі пише Дар’я Твердохліб, спеціально для Bihus.info.

Дніпро стало базовим містом для цієї політсили. Адже її співзасновник – Борис Філатов, який і висувався від політсили на пост очільника міста. І якщо в більшості міст партія не змогла потрапити в місцеві ради, то у Дніпровській мерії у “Пропозиції” сьогодні найчисельніша фракція депутатів.

Тож і не дивно, що відповідно до звіту про формування виборчого фонду, на передвиборчу кампанію Дніпровський осередок витратив чи не найбільшу суму – 36 млн грн. Для порівняння, Київський осередок витратив 4 млн грн, Чернівецький – 1,4 млн грн, Сумський – 392 тисячі.

Левову частку цієї суми – 25,8 млн грн – осередок витратив на оплату ефірів для розміщення агітаційних матеріалів на шістьох національних каналах.

Найбільше “Пропозиція” заплатила телеканалу “Україна” олігарха Ріната Ахметова. За ефірний час каналу партія віддала 13,5 мільйонів. 5.1 млн грн. отримали від “Пропозиції” канали холдингу “Старлайтмедіа” олігарха Віктора Пінчука “ICTV” та “СТБ”. Канал “Прямий”, який все ще пов’язують з нардепом Петром Порошенком, отримав від партії 3,1 млн грн. Проросійські канали біглого підсанкційного нардепа Тараса Козака – “112” та “NewsOne” – збагатилися за рахунок “Пропозиції” на 4,5 млн грн.

Які ж тези просував регіональний осередок, витрачаючи мільйони гривень? На телеканалах транслювалися рекламні ролики з гаслами про сильне місцеве самоврядування та про те, що Києву не видно чим живуть регіони.

Також на телеканалах висвітлювалася діяльність політичної партії “Пропозиція”, зокрема чергові та позачергові з’їзди політсили.

Окрім іншого, напередодні виборів Борис Філатов був учасником низки телевізійних ток-шоу. Це «Свобода слова» на ICTV, «Свобода слова Савіка Шустера» на «Україні», “Голос Народу” на “112”, “Ехо України” на “Прямому”,  вечірні ефіри на “NewsOne” та на “112”.

Іронічно, що після початку дії санкцій та блокування каналів “112 канал”, “NewsOne” та “Zik”, Борис Філатов розкритикував тих політиків, які виступали в ефірі цих каналів, а тепер підтримують їхнє закриття:

“Рішення про закриття трьох телеканалів – несподіване і, безумовно, вольове. Сподіваюся, що всі причетні прораховували наслідки і їх розуміють. Але я не про це. Дивно огидно виглядають ті вітчизняні політики, які ще вчора сиділи в ефірах 112-го та ін. А вже сьогодні “аплодують рішучим діям президента”. Це ж як треба вміти перевертатися у повітрі”, – написав Філатов у Facebook.

Окрім національних каналів, “Пропозиція” купувала рекламу й у місцевих телевізійних медіа. Офіційно за розміщення агітаційної реклами та за участь у ефірах політсила заплатила майже 1,3 млн грн. Серед телеканалів – “Відкритий”, “34 канал”, “11 канал” та “Дніпро ТВ”.

Ще 1,8 млн грн партія витратила на оплату ефірного часу на радіо. Серед станцій, яким платили – “Радіо Шансон”, “Наше Радіо”, “Русское Радио” – Україна”, “Радіо П’ятниця”, “Хіт Fm” та інші.

Також майже 314 тисяч гривень на просування політсили в інтернеті отримало ТОВ “Маджері”. Цікаво, що у серпні 2021 року Рада Нацбезпеки застосувала персональні обмежувальні санкції проти керівника проросійського інтернет-видання “Страна.ua” Ігоря Гужви та афільованих з ним юридичних осіб. У списку цих юросіб – і згадане ТОВ “Маджері”.

Загалом на рекламу в Інтернеті партія віддала ще півтора мільйони гривень. Одна з компаній, ТОВ “Айк’ю Діджитал Груп”, яка від партії фірма отримала 126 тис грн., налаштовувала рекламу на сторінці у Facebook Бориса Філатова.

Цікаво, що “Айк’ю Діджитал Груп” доволі успішно співпрацює з міською радою Дніпра. З початку 2020 року компанія уклала угод із Департаментами мерії на висвітлення діяльності міськради на більше ніж вісім мільйонів гривень. Співзасновник цієї фірми – Ігор Літвінов, є також в переліку засновників ТОВ “Газета “Наше місто”, яка раніше була комунальною. “Газета “Наше місто” також рекламувала під час передвиборчої кампанії партію “Пропозиція” та отримала за це майже 215 тис грн.  Про діяльність газети “Наше місто” та ТОВ “Айк’ю Діджитал Груп” “Лица” детальніше писали у матеріалі “Як працює машина пропаганди Бориса Філатова?“.

До слова, звідки ці кошти партія взяла – ми сказати не можемо, адже політсила досі не опублікувала фінансовий звіт через надану партіям преференцію від Верховної Ради у вигляді можливості не подавати звіти на час дії в країні карантину. Тож поки лишається тільки радіти за новостворену політсилу через настільки потужну фінансову спроможність.

Як ми писали раніше:

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: