Комунальний канал ДніпроTV приховує, кому платить гроші

09 вересня 2021 о 09:45 - 38923

EditorEditor


Комунальний канал ДніпроTV приховує, кому платить гроші

На ДніпроTV зарплати деяких співробітників сягають ста тисяч гривень, але керівництво комунального підприємства приховує, кому платить такі гроші.

Про це йдеться у розслідуванні Інформаційного агентства «Антикорупційна правозахисна рада», яке зацікавилось  інформацією щодо видатків комунального телеканалу Дніпра на заробітні плати своїх співробітників.

На комунальному підприємстві «Дніпровська міська студія телебачення» Дніпровської міської ради (ЄДРПОУ 19149153), також відомому як ДніпроTV, працює більше ста співробітників. Для отримання необхідної інформації «Антикорупційна правозахисна рада» звернулась до міськради Дніпра із запитом. Просили надати копії документів, на підставі яких здійснювалося нарахування заробітної плати працівникам ДніпроTV. Також цікавила інформацію щодо обсягів фінансової підтримки та джерел фінансування комунального телеканалу за 2020 та 2021 роки. Отримавши відповіді, склалося враження, що ДніпроTV навмисно приховує кому платить гроші.

Журналісти і раніше стикалися з випадками неправомірної відмови в наданні інформації з боку структурних підрозділів Дніпровської міської ради. «Рекордсменом» виявився начальник департаменту по роботі з активами Дніпровської міськради Дмитро Мовшин, якого  було визнано винним у скоєні сімнадцяти адміністративних правопорушень. Але повернемося до героїв статті, які самі являючись журналістами,  з невідомих причин намагаються уникати публічності.

Так, ДніпроTV повідомило, що в 2020 році канал з бюджету Дніпровської міської ради отримав 37 676 748,77 гривень. В 2021 році ця сума становила 49 716 767,00 гривень. А ось документи, на підставі яких співробітникам комунального телеканалу нараховувалися заробітні плати надали не в повному обсязі.

Наприклад, невідоме прізвище працівника, який у лютому минулого року заробив 137 137,7 гривень. Так само невідоме хто отримав 79 088,61 гривень в липні цього ж року. Навпроти цих сум бачимо порожнє місце. З огляду на перше місце у списку, можна лише припускати, що це два колишні директори КП «Дніпровська міська студія телебачення». Звільнившись у лютому та серпні 2020 року, відповідно отримувачами цих сум можуть бути Юрій Христьян та Наталія Корскова. Так само прізвища та ім’я співробітників ДніпроTV відсутні навпроти всіх інших заробітних плат. Відомо скільки отримує працівник, втім невідомо хто саме.

Директорка ДніпроTV О. Д. Савенко у своєму листі згадує низку законів, на підставі яких робить висновок про неможливість надання ПІП працівників каналу. Як зазначає О. Д. Савенко, робиться це з метою недопущення порушень законодавства України та захисту прав працівників підприємства.

На ДніпроTV намагалися, начебто, уникнути порушень законодавства України, але своїми діями саме це і здійснили – порушили законодавство нашої держави.

Так на комунальному телеканалі, готуючи відповідь на запит, не врахували низку положень українського законодавства. Які напряму зобов’язували керівництво ДніпроTV надати повну відповідь на запит. Було проігноровано вимоги пункту 5 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації». Ця норма забороняє приховувати прізвища, імена, по батькові фізичних осіб, які є отримувачі бюджетних коштів.

Крім того на ДніпроTV приховали інформацію про посадових осіб комунального підприємства, на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції». Згідно Роз’яснення Національного агентства з питань запобігання корупції № 1 від 13.02.2020 «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю» під посадовими особами юридичних осіб публічного права, зокрема, комунальних та державних установ і підприємств слід розуміти осіб, які мають повноваження здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції. Тобто комунальний канал приховав дані, які його посадові особи мають вказати в відповідному єдиному державному реєстрі декларацій згідно українського законодавства.

Для відновлення права на інформацію ІА ГО «Антикорупційна правозахисна рада» звернулося до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

Втім листи-запити Регіонального представника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо надання запитуваної інформації на ДніпроTV також проігнорували. Право ІА ГО «Антикорупційна правозахисна рада» на інформацію поновлено не було. Тому Регіональний представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Тетяна Кокшарова склала відносно директорки ДніпроTV два адміністративні протоколи. В діях керівництва каналу вбачалися порушення вимог статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації». Що є складом адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 2 статті 212-3 КУпАП – необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом. Було складено два протоколи, адже Інформаційним агентством ГО «Антикорупційна правозахисна рада» було подано два інформаційний запити, про дані за 2020 рік і перший квартал 2021 року.

Обидві справи розглядав Бабушкіними районний суд міста Дніпра. По кожній справі ДніпроTV було визнано судом винним в порушенні Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Цікаво, що у суді ДніпроТВ представляла Ольга Вороновська (Савенко, директор КП “ДМСТ”, відомого як ДніпроТВ, написала заяву про розгляд справи без неї) –  юрист з Адвокатське об’єднання “КОМПЛЕКС ГРУП”, про яке “Лица” раніше писали.

Про те, чому керівництво ДніпроTV приховує, кому платить бюджетні гроші, можна лише гадати. Це може бути погане знання українського законодавства або цілеспрямоване небажання, щоб співробітники каналу дізналися, скільки заробляють їх колеги. Наприклад, заробіток першого номеру в списку ДніпроTV за березень 2021 року склав 78 948,00 гривень. Найменше, з тих хто працював у березні всі 22 дні, заробив сто дванадцятий номер. Заробіток цього працівника склав 6 973, 00 гривень.

Інформаційне агентство «Антикорупційна правозахисна рада» має намір знову звернутись до Дніпровської міської ради із запитом про заробітні плати співробітників комунального каналу. З надією, що рішення суду спонукатиме керівництву каналу більше не порушувати українське законодавство.

Раніше “Лица” інформували:

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: