Погляд пасажира маршрутки на транспортний проект одного МУДреця

15 липень 2011 о 13:57 - 1394

ШАНОВНА РЕДАКЦІЯ!

Як і більшість дніпропетровців, я користуюсь послугами міського транспорту, тому з цікавістю ознайомився з "Проектом переліка маршрутів та планового завдання по міським автобусним маршрутам загального користування у м. Дніпропетровську". Цікавість змінилась здивуванням, яке переросло в обурення. Автор цього «проекту» нагадав мені прапорщика стройбату, який на стройовому плацу вчить солдат балету. Балету, про який йому розповіла дружина, що чула про балет по радіо. Схоже цей МУДрець з пелюшок їздить тільки в персональному авто.

Тепер по суті. Я мешканець ж/м «Перемога», тому проаналізую ситуацію на моєму масиві. Зараз на масиві працюють 20 маршрутів, що дозволяє без пересадок дістатись в майже будь-який район міста. Така мережа маршрутів склалась поступово, виходячи з потреб мешканців міста, тобто не адміністративним впливом «професіоналів», а суто ринковим методом. Сьогодні літо, немає студентських пасажиропотоків, відпускники повиїжджали з міста, частина пенсіонерів переселилась на дачі, тому напруги з поїздками немає. Власне, зараз комфортний режим (не плутати з комфортністю транспортних засобів), яким хотілося б бачити його завжди. Так він виглядає в Європейських країнах.

Що ж ми матимемо після реалізації (не допусти Господи і Іван Іванович) «проекту»? Із 20-ти залишиться 6, тобто менше 30%. Із них тільки три формуються на масиві, в тому числі одна (120) повністю дублюється тролейбусним маршрутом №12 (тролейбус теж конче потрібен, бо маршрутка не кожному по кишені), а три – транзитні, потрапити в які на «Перемозі» рівноцінно диву неймовірному. Всім не важко пригадати міліцейські рейди по відлову маршруток із стоячими пасажирами. Про що це говорить? Вірно, про те, що машин не вистачає. Існуючі 20 маршрутів не справляються з перевезенням, а їх якийсь МУДрець надумав скорочувати. Тільки ворог на це здатен. Безсумнівно, що на інших масивах міста ситуація аналогічна.

Висновок однозначний – скорочувати не можна, необхідно вдосконалювати надання транспортних послуг. Та для початку визначимось з розумінням терміну «ПОСЛУГА». Послуга – це дія, направлена на задоволення потреб суспільства або окремих осіб, яким вона надається. Тобто наших потреб, пасажирів транспорту. А що ми маємо? Маємо задоволення матеріальних потреб власників транспортних підприємств, потім працівників підприємств і тільки потім, по залишковому принципу, якось задовольнять наші потреби. Якщо пощастить.

Отже: міська влада повинна сприяти нарощуванню можливостей перевезення пасажирів, контролювати задекларований графік руху (муніципальна диспетчерська служба), безпеку транспортних засобів, виконання санітарних норм та належного рівня комфортності. Ось куди потрібно направити зусилля, а не на створення такої маршрутної сітки, при якій замість однієї поїздки треба робити три і тричі платити (в кращому випадку). Впевнений, що саме це і є основною метою МУДрацьго «проекту». Це що, теж «покращення життя вже сьогодні»? Оце та «Україна для людей»? Виходить, дочекались.

Окремою проблемою є питання перевезення пільговиків, від яких шарахаються, як чорт від ладану. У мене, наприклад, не вистачає моральних сил щоразу доводити своє право на пільгу, тому практично цим правом не користуюсь. Зрозумілим є і аргумент перевізників – чому пільги надаються за їх рахунок? Тим посадовцям, яким належить розв’язати це питання, можу навести приклади Польщі, Грузії і власний рецепт можу надати. Тільки відразу скажу про застереження: красти буде неможливо, або ж, принаймні, вкрай складно.

Принагідно мушу сказати кілька слів і про муніципальний електротранспорт, вірніше про ефективність його роботи, як в плані надання послуг, так і рентабельності. Тут існує та сама проблема пільговиків (рецепти вирішення запропоновані вище, кому особливо цікаво – поясню докладно при особистій зустрічі), плюс кількаразовий продаж одного й того ж квитка (мабуть кожен був свідком, як при виході пасажир повертає кондукторці або залишає на сидінні придбаний квиток). Одна кондукторка якось пояснила (знехотя), що це не тільки її гроші. То може б і правоохоронці допомогли б підвищити рентабельність екологічно чистого транспорту в нашому місті?

Викликає жаль ліквідація низки маршрутів, вони не були зайвими для людей. Стосовно зручності, то близький до бажаного графік роботи першого трамвая.  Розумію, що неможливо часто ганяти порожні вагони, і не закликаю до цього. Просто наведу приклад Німеччини: на зупинках вивішено графік руху не з примарним інтервалом, який неможливо відслідковувати, а з конкретним розкладом: 14-08, 14-17, 14-23 і так далі, і можна годинник звіряти по точності руху трамваїв, автобусів, тролейбусів. Яка від цього користь, думаю, зрозуміло без пояснень. Тож купуючи у німців старенькі трамваї, перш за все було б корисно їх організацію роботи міського транспорту запозичити. Даром.

Поділитися: