Іван та його команда

24 жовтня 2008 о 09:44 - 1099

Творити добрі справи для дніпропетровців міським посадовцям заважає структура виконкому — вирішили народні обранці на останній сесії міськради і проголосували за реформу цієї структури. Щоб Куліченко не розслаблявся, замість 14 заступників залишили йому лише 8, натомість, щоб працевлаштувати «ображених» посадовців, створили 6 департаментів, котрим будуть підпорядковані деякі управління.

 

Необхідність такої кадрової перестановки існувала давно — понад два роки Дніпропетровськ був єдиним містом-мільйонником без чіткої структури органів міського самоврядування. Окрім того, Куліченко був рекордсменом по кількості заступників серед усіх міст України. Для порівняння: мер Київа має 1-го заступника, Харкова — 7, мери Донецька та Запоріжжя — по 8. Натомість у Чернігівського та Одеського мерів по 5 за­ступників, у Чернівецького та Івано-Франків­ського — 4, у Львівського — 3. Один Куліченко мав цілих 14 заступників.

Проте хотіли як краще, а вийшло як зав­жди. Чи може «як краще» навіть й не хотіли. Якщо уважно придивитися до осіб, які залишились «мерськими» заступниками, нескладно зрозуміти, що хотіли насправді «як вигідніше». Замість того, щоб залучити до процесу реформування керівних органів міста експертів, або хоча б скористатися досвідом інших міст України в цьому питанні, шановні депутати вирішили, що впораються без сторонньої допомоги і нашвидкуруч намалювали нову схему структури міськвиконкому.

Отже, міцно триматися за свої крісла продовжують перший заступник Анатолій Круп­ський; Ірина Зайцева та Сергій Ганжа (по квоті Партії регіонів); Олександр Афанасьєв та Олег Хмельницький (креатури Загіда Краснова); Олена Лозенко, Володимир Медведчук та Ігор Шевченко («любі друзі» самого Куліченка). Іншими словами, поближче до ясел залишились «найзручніші» для влади люди. Цікаво, що ініціатором такої реформи був навіть не сам вельмишановний міський голова, якого най­більше мали б хвилювати його власні заступники, а депутатська фракція Блоку Лазаренка на чолі з Загідом Красновим.

Щоб чиновники, які потрапили під скорочення штату, не сильно вередували, спеціально для них вигадали департаменти. Так Анатолій Буйвол ймовірно очолить новостворений Департамент з довгою назвою «взаємодії з правоохоронними і контролюючими органами, мобілізаційної та оборонної роботи». Олександр Рудяк стане головою Департаменту охорони здоров'я, Олександр Дорошенко — Департаменту споживчого ринку та сфери послуг. Враховуючи те, що Сергій Карпенко напередодні злякався скорочення і добровільно склав свої повноваження, а Володимир Березинський був мерським заступником на громадських засадах, обабіч залишився тільки Володимир Тюрін.

Потреба в таких нових для міста управлін­ських органах досить сумнівна. Зокрема в Дніпродзержинську, де також проводився екс­перимент з впровадженням департаментів, і колишній, і новообраний міські голови признаються: такий спосіб управління неефективний. Дніпропетровські депутати вирішили повторити той же експеримент вже на собі, а точніше — на громадянах міста, яким замість хаосу у міській владі потрібні реальні рішення нагальних проблем.

Отже, нова структура виконкому залишає безліч питань серед людей, які «в темі», тобто журналістів, політологів та громадських орга­нізацій. Першою «забив на сполох» Громадянський актив Дніпра. «Дане рішення приймалося не з метою покращення ефективності роботи виконавчих органів міськради та спрощення бюрократичних процедур. Нова структура Дніпропетровського міськвиконкому — це плід потворного політичного компромісу, який остаточно розділив міську владу за партійно-клановим принципом та закріпив сфери впливу між трьома основними гравцями — міським головою Іваном Куліченком, Партією регіонів та групою Загіда Краснова», — заявив координатор ГРАДу Андрій Денисенко. За його словами, зі створенням департаментів з'являється зайва адміністративна ланка, яка уповільнює прийняття рішень.

«Виникає питання й з приводу управлінь, — говорить координатор ГРАДу, — складається враження, що вони просто клоновані. Напри­клад, під Департаментом охорони здоров'я буде знаходитись два управління: управління лікувально-профілактичної допомоги і водночас управління фінансово-економічної роботи та роботи з кадрами. Невже окрема галузь охорони здоров'я потребує такого специфічного управління щодо роботи з кадрами?» Та ж справа з Департаментом споживчого ринку та сфери послуг, підконтрольним Олександру Дорошенко. Тут управлінь цілих три: торгівлі та послуг; ринків, місцевих податків і зборів; захисту прав споживачів. Отже, функції, які може виконувати одне управління, розділили на цілих три і поставили під контроль спеціального департаменту. Не кажучи вже про роздуті штати. Так Департамент споживчого ринку та сфери послуг має 34 особи в своєму складі. І це при тому, що комунальних ринків та підприємств в сфері торгівлі і послуг в місті немає.

Отже нова структура виконкому, затверджена міськрадою 10 жовтня, має набагато більше недоліків аніж переваг. За таких умов ГРАД закликає міського голову та міську раду повернутися до розгляду питання про структуру виконавчих органів ще до вступу в дію нової, заздалегідь неефективної та контрпродуктивної структури, що має відбутися 1 січня 2009 року. Більш того, представники громад­ськості пропонують свою допомогу — із залученням експертів із місцевого самоврядування ГРАД планує розробити власний проект структури органів виконкому, який був би оптимальним та найбільш ефективним для Дніпропетровська. Якщо влада не може навести у себе порядок, доводиться діяти громадянам, бо порятунок тих, що тонуть, — справа їх же рук. Адже в умовах абсолютного хаосу в органах місцевого управління городяни ризикують просто потонути у невирішених проблемах.

Тетяна Гонченко

Поділитися: