АМУ: Громадам потрібно надати достатній ресурс, щоб якість освіти не залежала від спроможності місцевих бюджетів

15 червень 2019 о 17:57 - 2546

Avataradmin


АМУ: Громадам потрібно надати достатній ресурс, щоб якість освіти не залежала від спроможності місцевих бюджетів

Про це на другому засіданні робочої групи з доопрацювання до другого читання проєкту Закону України «Про повну загальну середню освіту» сказала аналітик Асоціації міст України Людмила Мозгова. У нараді взяли участь представники секретаріату Комітету ВР, профільних міністерств, профспілки, батьківської спільноти, експерти та керівники закладів освіти.

Робоча група опрацьовувала норми щодо забезпечення освітнього процесу у закладі загальної середньої освіти. Завдяки участі АМУ вдалось:

–        не допустити обмеження щодо окремих категорій педагогічних працівників;

–        не звузити академічну свободу вчителя у виборі форм освітньої діяльності;

–        гарантувати оплату праці вихователів груп подовженого дня за кошти освітньої субвенції, а не батьківські кошти;

–        не допустити зменшення контролю за сімейної формою освіти та відповідною її якістю;

–      не допустити зменшення граничної наповнюваності класів, що призвело б до збільшення мережі класів, що навчаються у другу зміну;

–        розширити форми матеріальної допомоги учням;

–    не допустити порушення прав на здобуття освіти дітьми у сільській місцевості у класах-комплектах.

Під час обговорення позиції органів місцевого самоврядування в частині забезпечення прав громад на здобуття загальної середньої освіти аналітик Асоціації міст України Людмила Мозгова зауважила: «Наше завдання ‒ забезпечити достатнім ресурсом громади, щоб якість освіти та гарантованих державою стандартів не залежала від спроможності місцевого бюджету. Окрім того, ми маємо максимально захистити права вихователів групи подовженого дня, як педагогічних працівників шкіл, на одержання заробітної плати з освітньої субвенції. Це гарантуватиме функціонування груп подовженого дня, що, в свою чергу, сприятиме безпечному перебуванню дітей молодшого шкільного віку у позаурочний час, коли батьки ще працюють».

Робоча група обговорила не всі питання. Розгляд частини з них перенесли через різні дискусійні погляди на них. Це, зокрема, стосується індивідуальної освітньої траєкторії, поділу класів на групи при вивченні окремих предметів та трудових відносин з педагогічними працівниками. Роботу над проєктом Закону України «Про повну загальну середню освіту» (реєстр. № 10204 від 05.04.2019 року)  експерти продовжать наступного тижня.

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: